رودک عسل خوار خوزستان در خطر انقراض + عکس

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، گفت: رودک عسل خوار خوزستان به دلیل تخریب زیستگاهش در جنگل‌های نیمه گرمسیری دز و کرخه در خطر انقراض قرار گرفته است.
عادل مولا معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت رودک عسل خوار، اظهار کرد: رودک عسل خوار خوزستان متاسفانه این روزها به دلیل تخریب طبیعی و غیر طبیعی زیستگاهش در جنگل‌های نیمه گرمسیری دز و کرخه در معرض تهدید جدی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تهدیدات طبیعی چون سیل‌های مخرب، آتش سوزی و خشکسالی‌های اخیر و تهدیدات غیر طبیعی چون تصرف‌های واقع شده از سوی ورود احشام و کشاورزان در توسعه اراضی و فعالیت‌های آنها از آسیب‌های وارده بر حیات این گونه در خطر انقراض است.

Animal-Rights-Watch-ARW-2774

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه مطالعات و سر شماری اختصاصی رودک عسل خوار تا کنون انجام نشده، افزود: انجام سرشماری و مطالعه این گونه ارزشمند در برنامه‌های حفاظتی از رودک عسل خوار قید شده و به زودی اجرا خواهد شد.

مولا در خصوص اقدامات انجام شده در جهت جلوگیری و کنترل کاهش جمعیت این گونه در خطر انقراض، تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان به آموزش جوامع محلی و مردم بومی جهت شفاف سازی در خصوص اینکه این حیوان هیچ تهدید و آسیبی به باغات و اراضی آنها وارد نمی کند و وجودش لازم حیات زیستی منطقه است پرداخته و این اقدام همچنان ادامه دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.