باز باران نفس خوزستانی ها را تنگ کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: شب گذشته تا ساعت ۲۱ در کل استان کمتر از ۱۰۰ نفر با علائم تنگی نفس به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

هاشم بالدی در گفت‌وگو با ایسنا، در زمینه پدیده تنگی نفس پس از باران اظهار کرد: هر چند دیشب نیز بیمارانی با علائم تنگی نفس به بیمارستان‌ها مراجعه کردند، ولی میزان مراجعه نسبت به هفته گذشته بسیار کاهش یافته است.وی ادامه داد: هر چند شدت بارندگی‌های دو روز گذشته نسبت به هفته پیش کمتر بود ولی از آنجا که پیش‌بینی می‌شد شدت باران بر روی اهواز بیشتر باشد، شب گذشته هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های مختلف در جهت کنترل وضعیت انجام شد.

تاکنون گزارشی مبنی بر وارد آمدن خسارت در پی بارندگی‌های روز گذشته به دست ما نرسیده است. با توجه به بارندگی‌های امسال، بازسازی سیل‌بندها در مقاطع شهری در سطح استان خوزستان از هفته گذشته آغاز شده است.

بالدی از آغاز بازسازی سیل‌بندهای حوزه کرخه در جهت پیشگیری از خسارت بارندگی‌ها خبر داد و بیان کرد: در این طرح، سیل‌بندها برای جلوگیری از خرابی‌های ناشی از بارندگی‌های سال جاری بازسازی می‌شوند و بیشتر، حوزه کرخه اعم از شهرستان‌های شوش، اهواز، حمیدیه، دشت‌آزادگان و هویزه مورد توجه قرار دارد و فرمانداران شهرستان‌ها ملزم به اجرای آن شده‌اند.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود بارندگی امسال در خوزستان در حد نرمال باشد، گفت: در بارندگی‌های هفته گذشته خساراتی به مزارع کشاورزی شوش و همچنین شالیزارهای شمال استان وارد شد که میزان خسارات، اکنون در حال برآورد شدن است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌های سال جاری، به کشاورزان توصیه شده که در صورت امکان محصول خود را زودتر از موعد برداشت کنند و در صورتی که امکان برداشت وجود نداشته باشد، باید منتظر بمانیم تا با برآورد خسارت‌های احتمالی، جبران خسارات به کشاورزان پرداخت شود.

وی با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان افزود: کشاورزان توجه داشته باشند که قانون اجازه نمی‌دهد جبران خسارت به محصولات بیمه‌نشده پرداخت شود، بنابراین هر چه سریع‌تر نسبت به بیمه مزارع خود اقدام کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.