آمار بیماران تنفسی بارندگی خوزستان به ۱۷ هزار نفر رسید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دکتر ایرج نظری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد ۶۰۰ نفر بستری، ۲۲ نفر بستری در بخش ویژه ICU و بقیه مراجعه کنندگان به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: بیشترین آمار مراجعات در شهرستان اهواز با ۹۸ درصد و پس از آن در امیدیه، سوسنگرد و رامهرمز گزارش شده است.

نظری ادامه داد: مراجعه بیمارستان تنفسی ناشی از بارش باران، در ایذه، باغملک و مسجدسلیمان نیز به نسبت جمعیتی که این شهرها دارند، کمتر بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس نظر سازمان های مربوطه، دستگاه های سنجش آلودگی هوا، گزارشی از آلودگی هوای خوزستان بر اساس شاخص های مطرح در این مدت ارئه ندادند،پس باید یک عامل جدید وجود داشته باشد که نیازمند شناسایی دقیق است که اگر در زمان دو الی سه سال بخواهیم آن را مشخص کنیم، ممکن است از نظر علمی دقیق نباشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حدود سه هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در خوزستان فعال است که در زمان های خاص، از ظرفیت تمام نیروها استفاده خواهد شد.

دکتر شهریار میر خشتی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: مرکزفوریت های پزشکی خوزستان با تمام قوا، در زمان وقوع بارندگی در حالت آماده باش قرار داشت.

میرخشتی گفت: از شب وقوع بارندگی در خوزستان ، تماس های اورژانس نیز افزایش یافت و در این مدت تاکنون ۲۴۶ ماموریت تنفسی توسط اوررژانس انجام شده است که از این تعداد ۱۷۱ مورد اعزام به بیمارستان و ۷۰ مورد درمان در محل بوده است.

در ادامه این نشست خبری دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص بارندگی اخیر در استان گفت: شواهدی مبنی بر اسیدی بودن اولین بارش پاییزی در استان خوزستان وجود ندارد زیرا اسیدی بودن باران مستلزم تاثیر سوء بر بخش‌های مختلف بدن مانند چشم، پوست و اثر روی گیاهان و حتی مرگ و میر حیوانات هم می‌شود ولی چنین گزارشاتی وجود ندارد، پس مطابق گزارشات سازمان حفاظت از محیط زیست، نمیتوان باران مذکور را اسیدی تلقی نمود.

***
به گزارش تابناک؛ در چند روز اخیر تعداد زیادی از شهروندان خوزستانی در شهرهای مختلف استان بویژه مرکز استان بدلیل تنگی نفس به بیمارستان ها مراجعه کردند با این وجود هنوز مشخص نیست دلیل ایجاد مشکلات تنفسی برای شهروندان چیست؟

اگرچه در دو سال گذشته نیز این پدیده دامن گیر خوزستانی ها شده است و طی آن در سال های ۹۲ نزدیک به ۲۳ هزار و در سال ۹۳ حدود ۱۶ هزار نفر راهی بیمارستان شدند اما هنوز دلیل اصلی این رویداد اعلام نشده و امسال هم نظرات و مواضع مسئولان و کارشناسان تناقض های جدی دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.