فولاد باز هم باخت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: انزلی چی ها توانستند بعد از چهار بازی بالاخره برنده بازی شوند و امتیازات خود را به شانزده برسانند.
به گزارش “ورزش سه” ملوانی ها توانستند در دیداری که وضعیت جوی خوبی بر بازی حاکم نبود سه امتیاز بازی را از حریف خود بربایند و تا دستی به سرو روی جایگاه خود در جدول رده بندی بکشند. آنها در چهار هفته پیاپی نتوانستند پیروز بازی های خود شوند بعد از هفته ششم، در هفته یازدهم توانستند بالاخره به پیروزی دست پیدا کنند.

هفته یازدهم لیگ برتر، دوره پانزدهم، ورزشگاه تختی انزلی، ساعت ۱۵:۳۰
داور: علیرضا فغانی کمک ها: بابک داوری، حمید کنعانی

ملوان:
سرگئی پاشنکو، احمد آهی، محمدحسین کنعانی، حسین ماهینی، عزیز معبودی، سعید یوسف زاده، محمد آبشک، محمد رضی پور (۱+۹۰ – حسین شنایی)، پژمان نوری(۳+۹۰ – فرزاد جعفری)، فرزاد حاتمی و آرش افشین(۷۰ – شهاب کرمی)
سرمربی: حمید استیلی

فولاد:
علی رضا سلیمی، لئوناردو مساریچ، محمدرضا خانزاده، بهمن کامل، امید خالدی(محمد اهل شاخه ۲۴)، امیرحسین فشنگچی(دغاغله ۶۸)، اکبر ایمانی، ماتیاس چاگو، حسین ابراهیمی، ساسان انصاری واسماعیل شریفات (۷۳ – محمود مطلق زاده)
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

اخطار:

پژمان نوری(۲۰) از ملوان
علی رضا سلیمی (۲+۴۵) از فولاد

شرح گل:

۱-۰ ( ملوان انزلی ): ضربه فوق العاده حسین ماهینی از سمت راست قفل دروازه سلیمی را باز کرد.

شرح بازی:

ملوانی ها در حالی توانستند سه امتیاز این بازی حساس را در زمین نامساعد و شرایط جوی بد انزلی به سود خود به پایان برسانند که در چهار بازی پیاپی رنگ پیروزی را ندیده بودند.
بازیکنان دو تیم در بیست دقیقه اولیه بازی که با زمین نامطلوب تختی انزلی روبرو شده بودند و از طرفی وضعیت جوی نامناسبی را می دیدند، بازی نامطلوبی را از خود ارائه دیدند اما به مرور این ملوانی ها بودند که توانستند خود را بر زمین و البته حریف مسلط کنند و تا پایان نیمه چند حمله خطرناک روی دروازه حریف شان ترتیب دادند. آنها نشان دادند که به این شرایط تسلط کافی دارند و به نسبت بازیکنان فولاد می توانند در این زمین بازی بهتری از خود ارائه دهند، در هر صورت دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.
اما در نیمه دوم ملوانی ها بازی را هجومی تر از حریف خود آغاز کردند و در دقایق ابتدایی نیمه دوم توانستند دروازه حریف سرسخت خود را باز کنند. البته بعد از این گل، فولادی ها بیشتر از دقایق دیگر بازی توانستند خودی نشان دهند و بازی رو به جلو ارائه دهند، این اتفاق زمانی افتاد که حتی زمین بازی نیز به طور اتفاقی موقعیت هایی را نصیب هر دو تیم می کرد. البته هیچ کدام از این دو تیم نتوانستند اتفاق دیگری در این بازی را به وجود بیاورند و در نهایت بازی با همان یک گل به سود ملوانان به پایان رسید.
آنها با این سه امتیاز در رده هشتم جدول ایستادند و فولادی ها نیز در رده پانزدهم جدول رده بندی جا خوش کردند.

بهترین بازیکن:
پژمان نوری، کاپیتان کهنه کار ملوانی ها بازهم توانست در این بازی برای تیمش بیشترین تاثیر را داشته باشد، وی که یک فرمانده به تمام معنا در این بازی بود مخصوصا در نیمه دوم توانست در لحظاتی که لازم بود ملوانی ها را جلو بیاورد و در این زمین نامساعد و شرایط جوی بهترین تصمیم گیری ها را داشته باشد تا انزلی چی ها پیروز این بازی باشند.

اتفاق ویژه:
شرایط جوی بسیار بد انزلی و زمین نامساعد تختی این شهر، شرایط را برای برگزاری این بازی بسیار نامساعد کرده بود اما به دستور علی رضا فغانی این بازی برگزار شد و البته وضعیت بدی را برای بازیکنان دو تیم ایجاد کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۰ – اولین حمله خطرناک بازی توسط ملوانی ها شکل گرفت و ضربه آکروباتیک محمد آبشک از بالای دروازه فولادی ها به بیرون رفت.
دقیقه ۲۲ – پژمان نوری با حرکتی سریع از گوشه محوطه جریمه فولادی ها توپی را به بیرون فرستاد اما این پاس با برخورد به دست مدافع فولادی ها تغییر جهت داد، هندی که فغانی آن را پنالتی تشخیص نداد.
دقیقه ۲۹ – شوت محکم ملوانی ها از پشت محوطه جریمه فولاد با برخورد به مدافعان این تیم، به طرز خطرناکی به بیرون رفت.
دقیقه ۳۵ – شریفاتی با فراری به موقع در گوشه محوطه جریمه ملوانان صاحب توپ شد اما ضربه محکم او توسط پاشنکو مهار شد.
دقیقه ۴۳ – شوت خطرناک نوری از روی یک ضربه ایستگاهی با فاصله کمی از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.
دقیقه ۲+۴۵ – سانتر نوری روی دروازه فولادی ایجاد موقعیت خطرناکی کرد اما این توپ با توسط سلیمی دفع شد.
دقیقه ۵۹ – حرکات تکنیکی ملوانی ها درون محوطه جریمه باعث رسیدن توپ به یوسف زاده شد و وی نیز شوتی فنی را به سمت دروازه فولاد زد اما این توپ به تیر دروازه فولادی ها برخورد کرد.
دقیقه ۶۳ – اسماعیل شریفات با دفع ناقص پاشنکو، در حالیکه می توانست با یک ضربه سر دروازه خالی این تیم را باز کند، ضربه خود را به بیرون زد.
دقیقه ۶۷ – سانتر بلند اهوازی ها روی دروازه ملوان بازهم برای این تیم ایجاد موقعیت خطرناک کرد اما فرصت به دغاغله نرسید تا از آن استفاده کند.
دقیقه ۷۶ – سانتر حسین ابراهیمی از روی ضربه ایستگاهی موقعیت خطرناکی روی دروازه ملوانی ها ایجاد کرد اما پاشنکو این توپ را مهار کرد.
دقیقه ۷۷ – پژمان نوری با فراری سریع از کمند مدافعان فولاد عبور کرد و توپ فوق العاده ای را برای شهاب کرمی فرستاد اما قبل از تک به تک شدن وی، سانتر فوق العاده اهل شاخه فولادی ها را نجات داد.

حاشیه:

*به دلیل بارندگی زیاد، چمن ورزشگاه تختی انزلی از وضعیت بسیار نامطلوبی برخوردار است.
*بازیکنان دو تیم به دلیل وضعیت بد چمن و بارندگی، از شرایط نامطلوبی بهره می برند.
*در صحنه ای از بازی امید خالدی به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و اسکوچیچ نیز قصد تعویض وی را داشت اما خالدی پشیمان شد و به بازی برگشت اما ده دقیقه بعد بالاخره وی تعویض شد.
*در موقعیتی که توپ به دست مدافع فولادی ها برخورد کرد اما داور این توپ را پنالتی تشخیص نداد و این موضوع با اعتراض شدید ملوانی ها همراه شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.