خوزستان ۸۰ درصد درآمد کشور را تامین می‌کند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: این استان با برخورداری از ۲۵ واحد پتروشیمی، صنایع نفت و فولاد، هفت بندر تجاری و …، ۸۰ درصد درآمد کشور را تامین می‌کند.

عبدالحسن مقتدایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی بازرگانی استان در اهواز اظهار کرد: کشور ما با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها روابط تجاری خود را انجام داده که این ارتباط با برخی کشورها به صورت خاص و ویژه بوده است.

وی اضافه کرد: به طور نمونه عمان به عنوان یار دیرینه همیشه در کنار کشور ما بود و مابقی کشورها نیز به طور نسبی در اروپا و آسیا جزو کشورهایی بوده‌ که سعی کردند این ارتباط را با ما حفظ کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ایران سال‌هاست که فراز و نشست تحریم‌های مختلف را پشت سر گذاشته و با وجود همه سختی‌ها توانسته ظرفیت‌ و قابلیت‌های جدیدی را با تکیه بر تولید داخلی حاصل کند.

مقتدایی اضافه کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، دوران بازسازی و اخیرا نیز دوران مذاکرات و پایان یک دوره تحریم است که این سختی‌ها، توام با سازندگی بوده و همچنان بله چشم یک فرصت به آن خواهیم نگریست.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه دولت‌ها و مدیران به طور مستمر در حال تغییر هستند اگر ارتباط تجاری کشورها با همدیگر از طریق تجار برقرار شود، قطعا ماندگارتر بوده و منافع بازرگانان پایدارتر می‌شود.

مقتدایی ضمن قدردانی از حضور تجار خارجی در این نمایشگاه، به توانمندی‌های خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان با برخورداری از ۲۵ واحد پتروشیمی، صنایع نفت و فولاد، هفت بندر تجاری، سه اتاق بازرگانی، هفت واحد شرکت کشت و صنعت نیشکر و صنایع جانبی، ۸۰ درصد درآمد کشور را تامین می‌کند و این بسیار حائز اهمیت است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • باسلام خیلی جالبه۸۰ درصد درامد کشور از خوزستان است و ماحصل این درامدها در استانهای دیگر .تامین کلیه امکانات رفاهی . تفرحی و .................. و اما در خوزستان ریز گرد باران اسیدی بیکاری نداشتن هیچگونه امکانات تفریحی و رفاهی کمبود اب . نداشتن اب سالم و هزارن هزار مشکل دیگر و جالب تر از همه خیلی قشنگ میگیم و با اقتخار خوزستان ۸۰درصد درامد کشور را تامین میکند پس زحمت بکشید۵درصد اون رو به خوزستان تخصیص بدید
  • با سلام انشاءالله موفق و موید باشید رعایت عدل وانصاف دراطلاع رسانی صحیح و بموقع هنر روزنامه نگاری است.