سفر به عتبات در اربعین حسینی فقط با گذرنامه معتبر امکان پذیر است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عبور از مرز برای زائران اربعین حسینی فقط با گذرنامه و روادید امکان پذیر است.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه امسال عبور از مرز برای زائران اربعین حسینی فقط با گذرنامه و روادید امکان پذیر است گفت گذرنامه زائران اربعین هنگام خروج از کشور باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

سردار محمدرضا اسحاقی با اشاره به افزایش ساعات کار اداره گذرنامه، از زائرانی که تاکنون نسبت به اخذ این سند هویتی اقدام نکرده اند خواست هرچه سریعتر نسبت به اخذ گذرنامه و روادید برای حضور در کنگره عظیم اربعین حسینی اقدام کنند.

وی به آماده کردن بسترهای لازم برای عبور زائران حسینی در مرزهای استان خوزستان اشاره کرد و گفت: پلیس خوزستان، همراه با سایر دستگاه ها آمادگی خود را در راستای ایجاد بستری مناسب برای رفاه حال زائران اربعین حسینی فراهم کرده است.
فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اهمیت ایجاد نظم و انضباط ترافیکی و برقراری امنیت برای زائران حسینی افزود برای پلیس دارای اهمیت ویژه ای است که در این زمینه پلیس این استان، طرح های ویژه ای را در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به افزایش زیر ساخت ها و گیت های خروج از کشور در پایانه های مرزی خوزستان، گفت: در اربعین امسال مانند سال گذشته، گیت های پایانه های مرزی در استان به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند، ضمن اینکه قرار است طرف عراقی نیز به صورت ۲۴ ساعته در ارائه خدمات به زائران اربعین، فعال باشد.
فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به لزوم مدیریت بازگشت زائران به کشور، به زائران اربعین حسینی که امسال قصد حضور در کنگره عظیم اربعین را دارند، توصیه کرد، زمان بازگشت خود را به کشور، طوری تنظیم کنند که در ساعت ۲۰ تا ۲۱ وارد پایانه های مرزی جمهوری اسلامی ایران شوند تا در انتقال و جابجایی آنان به مقاصد نهایی با مشکل و اختلال و کندی مواجه نشوند.
مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان، دو مرز رسمی و گذرگاه های رسمی تردد زوار به عتبات عالیات است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.