دبیر کنگره ملی همکاری‌های دولت، صنعت و دانشگاه: خوزستان یک استان سرمایه‌دار ولی درعین‌حال فقیر است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر نوزدهمین کنگره ملی همکاری‌های دولت، صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی گفت: خوزستان یک استان سرمایه‌دار ولی درعین‌حال فقیر است چراکه سرمایه‌های این استان تبدیل به ثروت نشده است.

سید بهزاد علوی ظهر سه شنبه در پنجمین جلسه هماهنگی برگزاری نوزدهمین کنگره ملی همکاری‌های دولت، صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی در خوزستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف کنگره ارتباط بخش صنایع غیردولتی با دانشگاه‌های استان است که باید در برنامه‌های پیش رو با نیازسنجی  های هر دو بخش و با مشارکت و همکاری‌های مستمر به این اهداف دست پیدا کنیم؛ بدیهی است که دستیابی به این اهداف نیاز به برنامه‌ریزی و سیاست‌های راهبردی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد.

وی افزود: نیروی انسانی ماهر مهم‌ترین سرمایه و دارایی استان محسوب می‌شود. باید از این سرمایه‌ها به ویژه ۲۸۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل به نحو مطلوب استفاده کنیم. خوزستان یک استان سرمایه‌دار ولی درعین‌حال فقیر است چراکه سرمایه‌های این استان تبدیل به ثروت نشده است.

دبیر نوزدهمین کنگره ملی همکاری‌های دولت، صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی گفت: آماده هستیم تا در حاشیه این کنگره تفاهم‌نامه‌های مختلفی را با صنعت، نفت، حفاری و دانشگاه‌ها منعقد کنیم که در نتیجه آن تعهداتی در راستای تقویت و توجه ویژه به تولیدکنندگان و فعالان استان ایجاد شود. همچنین در حال حاضر طراحی اولیه پوستر کنگره با نمادی از شهر اهواز به اتمام رسیده است.

علوی در حاشیه این جلسه در گفتگو با مهر عنوان کرد: در این جلسه کارآفرینان و مدیران صنعتی بخش غیردولتی انتظارات و پیشنهادات خود را برای مشارکت در این کنگره ملی بیان کردند.

وی بیان کرد: حاضران در این جلسه از برگزاری این کنگره ملی در خوزستان که مهد صنعت و قطب دانشگاه‌های کشور است، استقبال کردند.

دبیر نوزدهمین کنگره ملی همکاری‌های دولت، صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی یادآور شد: مقرر شد تا نمایشگاه از دستاوردها و توانمندی‌های صنعت استان با حضور فعال صنایع بخش غیردولتی برگزار شود. همچنین مقرر شد تا کارآفرینان برتر استان در پنل های کنگره معرفی و حضور فعالی هم داشته باشند.

علوی تأکید کرد: مشارکت در تدوین بیانیه پایانی کنگره و همچنین استفاده از صاحبان صنایع بخش غیردولتی در نشست کمیته علمی از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بودند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.