تشکیل دادگاه مالیاتی از اصلاحات مهم قانون مالیات های مستقیم در سال آینده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر کل امور مالیاتی خوزستان گفت: تشکیل دادگاه مالیاتی از اصلاحات مهم قانون مالیات‌های مستقیم در سال آینده است.

محسن کاویانی در حاشیه نشست با مدیران پتروشیمی استان با اشاره به این موضوع که بی‌توجهی به مقوله مالیات یکی از موانع اصلی توسعه‌یافتگی اقتصادی و اجتماعی در ایران است اظهار کرد: تشکیل دادگاه مالیاتی از اصلاحات مهم قانون مالیات‌های مستقیم از سال آینده است.

وی افزود: قانون مالیات‌های مستقیم از سال آینده اصلاح و به سمت شفافیت اقتصادی پیش می‌رود، بنابراین لازم است مودیان مالیاتی به الزامات این قانون توجه کنند.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان اضافه کرد: شفاف سازی اطلاعات شرکت‌های مخاطب، تسلیم اظهارنامه هر سه ماه یکبار، اطلاع رسانی در باب هرگونه خرید و فروش و فعل و انفعالات مالی ، انجام تکالیف قانونی مالیاتی ۱۶۹ مکرر به شکل جامع و کامل، خودداری از خرید و فروش بدون فاکتور اجناس، بحث مهمی از این الزامات بوده که لازم است مودیان مالیاتی به آن توجه کامل کنند.

کاویانی بر این موضوع تاکید کرد و گفت: از آنجا که فرهنگ سازی مالیاتی یکی از اولویت‌های مهم در اداره کل امور مالیاتی خوزستان است بنابراین چنانچه مودیان مالیاتی اعم از حقیقی و یا حقوقی با مشکل و یا ابهام برخورد داشتند این اداره کل با ارائه آموزش‌های رایگان به رفع هرگونه ابهام و مانع بر سر راه اجرای اصلاحات قانون‌های مالیاتی کمک خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: بنابراین لازم است که مودیان مالیاتی هرجا که نیاز به آموزش می‌بینند به اداره کل امور مالیاتی اعلام کنند تا کارشناسان فعال در این اداره با آنان جهت مشاوره ارتباط برقرار کنند.

کاویانی اضافه کرد: پیام این جلسه این است که مودیان مالیاتی لازم است هر چیزی را که تا الان لیست ندارند، در سامانه ثبت کنند چون مبنایی می‌شود برای هزینه‌های بعدی آنها و از آنجا که آنها از تفاهمنامه سازمان امور مالیاتی کشور با پلیس آگاهی دارند نظم و انضباط مالی را ادامه دهند.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان تصریح کرد: قانون سخت نیست و چنانچه این اصول و قوانین را رعایت نکنند، علاوه بر محرومیت از تسهیلات مالیاتی بر اساس قانون پولشویی با افراد رفتار خواهد شد و ممنوع المعامله و ممنوع السهام خواهند شد و امکان بستن قراردادهای بعدی برای آنها مقدور نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های گرامی می‌توانند آخرین اخبار، اطلاعیه‌های مهم، بخشنامه و دستورالعمل‌های مالیاتی را از سامانه www.tax.gov.ir دریافت کنند و همینطور انتقادات و پیشنهادات خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۲۸۷ مستقیما به مدیرکل امور مالیاتی خوزستان ارسال و یا با شماره تلفن گویای ۳۳۳۳۷۷۵۵ به‌صورت شبانه روز مطرح و پاسخ همه سئوالات خود را دریافت کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.