آیت‌الله جزایری : وهابی‌ها عزاداران حسینی در دزفول را شهید کردند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امام جمعه اهواز در خصوص نامه مقام معظم رهبری به ریاست جمهوری درباره برجام، گفت: عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری خواست ملت ایران است و دستورات ایشان باید نصب‌العین تصمیمات مسئولان قرار گیرد زیرا داروی شفابخش کشور تاکیدات مقام معظم رهبری است.
آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز اول آبان‌ماه اظهار کرد: رهبری در نامه خود به رییس​جمهور با اشاره به ادامه اهداف توسعه​طلبی و بسط اهداف نامشروع از سوی آمریکا، بر لزوم هوشیاری مسدولان در ادامه راه اجرای برجام تاکید کردند.
وی افزود: در بخشی از نامه ایشان بار دیگر بر گشایش اقتصادی و بهبود معیشت مردم از طریق اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی تاکید شده است؛ باید به این تاکید ایشان عمل شود تا به نتیجه موردنظر دست یابیم. اقتصاد مقاومتی یعنی کاهش اتکا به تولیدات خارجی و روی آوردن به تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات بی​رویه.
آیت ​الله موسوی​جزایری همچنین ضمن تسلیت عزاداری امام حسین(ع) بیان​کرد: با تعظیم شعائرالله دین خودمان را به امام حسین(ع) و یارانشان ادا کنیم. خوب برپاداشتن عزاداری سیدالشهدا(ع) بدان معناست که محتوای آن قوی‌تر شود. وقتی که ما شعار هیهات من الذله، لبیک یا حسین(ع)، لبیک یا عباس(ع) و لبیک یا زینب(س) را بیان می‌کنیم باید هرچه در توان داریم در رسیدن به آنها به کار گیریم. نباید بیان این شعارها صرف احساسات باشد بلکه باید توام با شعور باشد.
وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) گفت: ایشان دین خدا را در خطر دید و قیام کرد و به پای آن قیام ایستاد. فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) روشن است و ما باید با تقوای بیشتر، با تعهد بیشتر به احکام الهی، زنده کردن احکام دین و شعائر اسلام، رعایت حلال و حرام در بازار، خدمت به مردم برای رضای خداوند جامعه را اسلامی‌تر کنیم که اینها همان هدف مقدس امام حسین(ع) است.
امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به شخصیت حضرت عباس(ع) بیان کرد: حضرت ابوالفضل(ع) معصوم نبودند اما شخصیت ایشان با دیگر مردم، اولیا، عرفا، فضلا و … قابل مقایسه نبود.
وی افزود: امام حسین(ع) که مظهر رحمت واسعه الهی است در سیاهی شب به یاران خود فرمودند: «آنها فقط قصدشان رسیدن به من است، اکنون هوا تاریک است و آنها به خواب رفته‌اند، جان خود را از این مهلکه نجات دهید» حضرت ابوالفضل(ع) در پاسخ فرمود: «لعنت بر زندگانی که حجت خدا بر زمین نباشد و ما باشیم.»
آیت‌الله موسوی‌جزایری در ادامه به شهادت اخیر سه خوزستانی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) اشاره و بیان کرد: شهیدان مختاروند، حسونی‌زاده و نادر حمید انسان‌های دلاور و رادمردانی بودند که فداکارانه و داوطلبانه و مشتاقانه به میدان جهاد و شهادت برای دفاع از ولایت حضرت محمد(ص) و آل پیغمبر(ص) قدم برداشتند.
امام جمعه اهواز ادامه داد: همچنین دو شهید دیگر نیز به این شهدای مدافع حرم اضافه شدند؛ افرادی که برای برپایی شعائر حسینی در صفی​آباد دزفول مشتاقانه به فعالیت مشغول بودند به وسیله تروریست​های وهابی به شهادت رسیدند، این تروریست‌ها در حال عبور آنها را به رگبار بسته و آتش را بر آنها گشودند که در اثر این حادثه دو شهید و دو زخمی به جای ماند که الحمدلله حال زخمی شدگان رو به بهبود است.
وی همچنین به مبارزات امام خمینی(ره) با کاپیتولاسیون در سال ۴۳ اشاره کرد و گفت: این مبارزه در نهایت به ۱۳ آبان و تبعید امام خمینی(ره) منجر شد. باید این ایام زنده نگهداشته شود تا از آنها درس بیاموزیم. ایسنا/*
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.