مواردی که پس از اولین بارندگی سال باید رعایت کنیم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دکتر نظری گفت: پرهیز از مواجهه با باران، بستن درب ها و پنجره ها و به موقع مصرف کردن داروها در بیماران مبتلا به بیماریهای تنفسی از مهمترین نکات مواجهه با اولین بارندگی های پاییزی است

دکتر ایرج نظری معاون درمان  دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و بارش باران و نزول رحمت الهی از امروز که روز آخر مهرماه می باشد، ممکن است اتفاقاتی که در دو سال گذشته در خصوص مشکلات تنفسی برای هم استانی های عزیز به وجود آمد، بار دیگر اتفاق بیفتد، به همین جهت تمام دست اندرکاران تامین سلامت مردم از جمله معاونت های درمان و بهداشتی دانشگاه و زیرمجموعه های مرتبط از جمله مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان، بیمارستان های تابعه و تمام تیم های پزشکی و پرستاری در آمادگی کامل برای مقابله های احتمالی در این خصوص هستند.

نظری ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم اگر اتفاقی پیش آمد به بهترین نحو به مردم عزیز خدمات لازم را ارائه کنیم. بیمارستان های گلستان و امام خمینی(ره) اهواز به عنوان بزرگترین بیمارستان های استان آمادگی کامل جهت پذیرش بیماران دچار تنگی نفس را دارند و سایر بخش های مختلف این بیمارستان ها در کنار بخش اورژانس، آمادگی کامل جهت تسریع در خدمت رسانی به مراجعین را دارند.

معاون درمان دانشگاه افزود: اکثر افرادی که در سالهای گذشته به دنبال نخستین بارندگی ها، دچار مشکلات و عوارض تنفسی گردیدند به نوعی سابقه بیماریهای تنفسی را داشته اند و پس از بارش باران، سیستم تنفسی آنها تحریک شده و دچار مشکل شده اند. بنابراین ضروری است  به منظور جلوگیری از وقوع اختلالات تنفسی، پس از اولین بارندگی ها، حتماً با پزشک خود مشورت نموده و در صورت تشخیص و تجویز پزشک، بصورت پیشگیرانه شروع به مصرف دارو نمایند.

این مقام مسئول با بیان ضرورت رعایت نکات پیشگیری کننده به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری تنفسی به دنبال بارندگی های آغازین، گفت: پرهیز از مواجهه با باران، بستن درب ها و پنجره ها، به موقع مصرف کردن داروها در بیماران مبتلا به بیماریهای تنفسی از مهمترین نکاتی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و رعایت گردد.

وی در پایان از مردم خصوصا کودکان، افراد سالخورده و همچنین بیماران دارای مشکلات قلبی و ریوی خواست تا در زمان وقوع نخستین بارش ها در صورت امکان از منزل خارج نشوند و در صورت ضرورت خروج از منزل از ماسک معتبر برای جلوگیری ورود ذرات آلوده کننده به سیستم تنفسی استفاده کنند و در صورت احساس تنگی نفس، سریعا” خود را به نزدکترین درمانگاه یا بیمارستان برسانند تا اقدامات درمانی لازم برای آنها صورت پذیرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.