زمستان سرد و خاکی در انتظار خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از پیش‌بینی وقوع پدیده گرد و خاک در نیمه دوم سال جاری در استان خوزستان خبر داد.

هاشم بالدی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص پدیده سرمایشی، سرمازدگی و سرمای بیش از حد و وقوع سیلاب و همچنین وقوع پدیده گرد و خاک در نیمه دوم سال جاری به مدیریت بحران استان هشدار داده است.

وی افزود: این هشدارها به شهرداران و دیگر مسئولان مربوط منتقل شده و اقداماتی که باید در هنگام وقوع شرایط جوی خاص مانند گرد و غبار انجام شود نیز اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: تغییرات جوی، فشار و توده کم‌فشار و پرفشار منجر به جریانات هوا می‌شود. از سوی دیگر به دلیل وجود کانون‌های گرد و غبار در استان خوزستان، چه کانون‌هایی که از قبل وجود داشته و چه کانون‌هایی که تازه هستند، وقوع پدیده گرد و خاک در نیمه دوم سال جاری در استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

بالدی با اشاره به اقدامات لازم هنگام وقوع گرد و غبار گفت: دستورالعملی جهت تعطیلی مدارس در مقاطع مختلف و اداره‌ها، هنگام وقوع گرد و غبار در استان خوزستان تدوین شده است. همچنین در زمینه افزایش تجهیزات بیمارستانی، اورژانس و هماهنگی لازم اطلاع‌رسانی بین هواشناسی، محیط زیست، مدیریت بحران و واحد اورژانس و بهداشت نیز اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. در این جهت، ستاد بحران شهرداری‌ها با توجه به تدوین و ابلاغ آن، در تمام شهرهای استان خوزستان تشکیل شده است.

بالدی با اشاره به شناسایی کانون‌های گرد و غبار اظهار کرد: مطالعات اولیه جهت شناسایی کانون‌های گرد و خاک صورت گرفته و گزارش آن نیز آماده شده که اولین جلسه مربوط به آن، هفته گذشته با حضور دکتر شعاعی، دبیر ملی ستاد مبارزه با گرد و غبار کشور برگزار شد. نتیجه گرفته شد جمع بندی‌ها و دیدگاه‌های مربوط به گزارش شناسایی کانون‌های گرد و غبار استان خوزستان برای ویرایش گزارش اولیه به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شود.

وی افزود: اقدام بعدی پس از شناسایی کانون‌های گرد و غبار، عملیاتی کردن نحوه مقابله با کانون‌های گرد و غبار و پیشگیری از گسترش آن در استان خوزستان با بیابان‌زدایی، نهال‌کاری و مالچ‌پاشی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.