لزوم راه اندازی سمن‌های صنعتی و تجاری در خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: سمن‌های صنعتی برای احیای صنعت و تجارت باید در خوزستان راه‌اندازی شود.

 پیام حاجی پور در گفتگو با مهر از ارتقای سطح شهرک‌های استان در حوزه صنایع کوچک خبر داد و اظهار کرد: در بخش حوزه صنایع کوچک از بحث شهرک‌سازی به یک سطح نرمال خاص جهانی رسیدیم و اینک باید بر بحث توسعه فناوری، دانش و مهارت صنعتگران تکیه کرد.

وی، آموزش مدیران و کارکنان در واحدهای صنعتی را به‌عنوان یکی از محورهای کلیدی توسعه مدنظر برشمرد و عنوان کرد: باید بتوان هماهنگ با جهان و با تعاملات بین‌المللی سطح کیفی محصولات خود را بالا ببریم.

رئیس توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان اینکه افزایش سطح کیفی تنها به مسائل فیزیکی همچون سرمایه، ماشین‌آلات و خودروها محدود نمی‌شود، افزود: باید علاوه بر این موارد، نیروی انسانی کارآمد، توسعه‌یافته و توانمند نیز داشته باشیم که این امر را در دستور کار خود داریم و این بحث را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم.

آموزش‌های یارانه‌های

حاجی پور به تشریح نحوه ارائه این آموزش‌های پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر آموزش‌های خوبی به جامعه هدفمان ارائه می‌شود که این آموزش‌ها به‌صورت یارانه‌ای است و ۵۰ تا ۵۵ درصد هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی را شرکت شهرک‌های صنعتی پذیرفته و بقیه مبلغ را نیز صنعتگران تقبل می‌کنند.

رئیس توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از برگزاری ۲۷۰ دوره آموزشی برای فعالان عرصه تولید در استان خبر داد و افزود: در این دوره‌ها بیش از ۱۱ هزار نفر ساعت را از طریق شرکت‌های صنعتی آموزش دادیم و از این نظر حائز رتبه نخست و دوم کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون آموزش‌ها به مراجعه و درخواست واحدهای صنعتی انجام می‌گرفته است، گفت: در نظر داریم تا به‌صورت مکتوب این مطلب را اعلام کرده که واحدهای صنعتی که نیاز به آموزش دارند، نیازمندی خود را اعلام کرده تا دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار شود.

حاجی پور ایجاد تعامل با جهان را هدف از ارائه این آموزش‌های ضمن خدمت دانست و از دعوت یکی از مراکز استاندارد مطرح جهان طی ماه آینده به خوزستان خبر داد و گفت: برای ماه آینده از یکی از مراکز استاندارهای دنیا با نام «پارک سیرین» دعوت کرده‌ایم و این دعوت به این دلیل صورت می‌گیرد که در بعد صادرات به استانداردهای جهانی دست‌یابیم.

رئیس توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با تاکید بر اینکه مدیریت واحدهای صنعتی باید توسعه یافته باشد، بیان کرد: اگر واحد تولیدی تعطیل شود این امر تنها به نبود سرمایه یا فنّاوری بستگی نداشته بلکه می‌تواند به مدیریت نیز مرتبط باشد و چرایی این امر به این دلیل است که مدیر باید نسبت به نوع صادرات مطلع بوده و علم صادرات داشته باشد.

وی تأکید کرد: مدیر کارخانه یا واحد تولیدی باید برنامه داشته باشد و آموزش را جدی بگیرد.

لزوم تشکیل سمن‌های صنعتی و تجاری

حاجی پور در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در منطقه آزاد اروند، موقعیت قرارگیری این منطقه را بستری بسیار مناسب برای توسعه و پیشرفت توصیف کرد و برنامه‌ریزی برای تعامل بیشتر با این منطقه آزاد را جز برنامه‌ریزی آتی خود دانست.

رئیس توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان همچنین با تأکید بر لزوم تشکیل سمن‌های صنعتی برای توسعه صنعت کشور و رفع مشکلات مناطق آزاد و ویژه کشور از جمله منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: باید سمن‌های صنعتی و تجاری در کنار سایر سمن‌های شکل بگیرند و این سمن‌ها می‌توانند مولد همایش‌های این‌چنین بوده و با برگزاری این همایش‌ها بخش دولتی به‌صورت ناخودآگاه در کنار آنها قرار خواهد گرفت.

وی در پایان بیان کرد: باید در خرمشهر و آبادان، سمن‌های صنعتی و تجاری را تقویت و همایش‌های مختلف برگزار کرد تا صدای واحدی شنیده شود و راهکاری مناسبی برای رفع مشکلات مناطق آزاد اندیشیده شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.