پنج شهرستان خوزستان صاحب پردیس سینمایی می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت:پردیس سینمایی در پنج شهرستان آبادان، اهواز، ماهشهر، امیدیه و رامهرمز ساخته می شود.
فرج الله خبیر سه شنبه در آیین اغاز عملیات اجرایی پردیس سینمایی منطقه آزاد اروند افزود:ساخت دو پردیس سینمایی در شهرستان های آبادان و اهواز قطعی شده و ساخت پردیس در سایر شهرستان های استان نیز در دست مطالعه است.

وی با بیان اهمیت تقویت فرهنگ و اقتصاد در جامعه، اظهار داشت:توسعه اقتصادی در شرایط کنونی جامعه نیازمند توجه به فرهنگ و هنر است.

خبیر گفت:اگر می خواهیم روند توسعه و بازسازی آبادان به صورت اساسی محقق شود، باید به منابع انسانی و فرهنگ سازی برای رونق اقتصادی شهر توجه کرد تا آهنگ توسعه همه جانبه در منطقه محقق شود.

معاون استاندار خوزستان همچنین با تشریح اقدامات دولت برای رفع کاستی های شهرستان آبادان، اظهار داشت:اقدامات قابل قبولی برای رونق اقتصادی منطقه برداشته شده است و تلاش می کنیم، مسیر بازسازی آبادان شتاب بیشتر گیرد.

محمدسعید انصاری از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین گفت:با سپردن کار در منطقه آزاد اروند به مدیران بومی، رونق و حرکت به جلو را در منطقه شاهد هستیم.

وی ابزار امیدواری کرد با ساخت پردیس سینمایی در منطقه آزاد اروند، توسعه پایدار و همه جانبه این منطقه رونق بیشتری گیرد.

عملیات اجرایی پردیس سینمایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و محلی در آبادان آغاز شد.
این طرح شامل یک مجتمع فرهنگی و هنری ، اقتصادی و تجاری با مساحت ۷۰ هزار مترمربع است.
در این طرح سه سالن سینمایی با پذیرش یک هزار و ۵۰۰ نفری، هزار نفری و ۵۰۰ نفری، یک سالن تئاتر با ظرفیت ۳۰۰ تماشاچی و یک مرکز اقامتی ۱۵۰ اتاقه ساخته می شود.
اعتبار مورد نیاز برای ساخت پردیس سینمایی منطقه آزاد اروند افزون بر یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق های اعتباری، چند بانک عامل و سازمان منطقه آزاد اروند اعلام شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.