لزوم تشکیل گروه‌های تخصصی مجازی با همکاری نهاد های دولتی و سمن ها

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توان به تشکیل گروه‌های تخصصی مجازی در سطح استان به منظور تولید بسته‌های فرهنگی خاص پرداخت.

به گزارش فارس، عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به انجام کارهای فرهنگی به صورت اصولی و تخصصی هستند به نحوی که امور فرهنگی در جامعه کاربردی شوند.

وی افزود: بنابراین کار فرهنگی باید به صورت دو جانبه بین مسئولان و مردم صورت بگیرد و مسئولان در تمام امور فرهنگی در مقابل مردم پاسخگو باشند به گونه‌ای که فضای فرهنگی جامعه فضای مطالبات فرهنگی شود.

استاندار خوزستان، خطاب به فرمانداران شهرستان‌های حاضر در جلسه تصریح کرد: هر فرمانداری در حل مسائل منطقه و شهر خود پیرامون مبارزه با مواد مخدر بیش از مرکز استان اشراف دارد.

مقتدایی ادامه داد: بنابراین فرمانداران باید نسخه محلی خود را داشته باشند و به این شیوه به حل مشکلات در شهر خود بپردازند.

وی با بیان اینکه فرمانداران در محل خود ابتدا به ارزیابی امور و مشکلات بپردازند، سپس موارد لازم جهت حل مشکلات را به کار ببرند گفت: مشخص کردن مسائل اجتماعی باید در محل و منطقه تصمیم‌گیری شود که به منظور حل این مسائل کدام خطیب یا مبلغ  به‌عنوان معتمد به ارشاد و راهنمایی مردم بپردازد.

استاندار خوزستان با اشاره به مجوز فعالیت ۱۸۰ سازمان مردم‌نهاد در زمینه‌های زسیت محیطی، اشتغال، کارآفرینی و … عنوان کرد: از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توان به تشکیل گروه‌های تخصصی مجازی به منظور تولید بسته‌های فرهنگی خاص پرداخت.

مقتدایی ادامه داد: اکنون فضای مجازی جایگاه خاصی در بین خانواده‌ها و جوانان پیدا کرده بنابراین سازمان‌های مردم نهاد باید از این فرصت استفاده کرده و به تولید فرهنگ بپردازند.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد و متولیان امر فرهنگ باید جنبه‌های نرم افزاری را توسعه بدهند.

مقتدایی، خطاب به دستگاه‌هایی اجرایی استان گفت: دستگاه‌های اجرایی در کنار برنامه‌های فرهنگی خود باید به فکر تشکیل کنفرانس خبری تهیه بسته‌های فرهنگی و تهیه کلیپ حداقل سه دقیقه‌ای باشند و مخاطب خود را اول خانواده و آخر خانوده قرار دهند.

استاندار خوزستان از سازمان‌های مردم نهاد و کسانی که در زمینه فرهنگی تخصص دارند خواست به‌صورت رسمی گروه مجازی تشکیل بدهند و برای هر مخاطب تولیدات فرهنگی متنوع تدارک ببینند.

وی معتقد است نقش خانواده در کاهش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نقش انکار ناپذیر است و چنانچه کانون خانواده سالم و آرام بخش است به همان اندازه می‌توان به کاهش اعتیاد در جامعه امیدوار شد.

مقتدایی تصریح کرد: متولیان فرهنگ تا می‌تواند در برنامه‌های فرهنگی و ارشادی خود کام خانواده‌ها با هشدار از عواقب اعتیاد و خطراتی که جوان را تهدید می‌کند و تا می‌توانند کام جوانان را شیرین نگه دارند چرا که جوان به امید نیاز دارد.

استاندار خوزستان در پایان یادآور شد: فرمانداران مسائل مربوط به مواد مخدر را ابتدا باید در محل شناسایی و حل کرده و در صورت نیاز به مرکز استان مراجعه کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.