وزیر اطلاعات در دیدار با عشایر: خوشحالیم که از خوزستان صدای وحدت و برادری می شنویم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عشایر بخش شعیبیه با برگزاری همایشی در قم، بار دیگر اتحاد و همبستگی خود را در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی نشان دادند.

به گزارش تابناک، جمعی از عشایر این منطقه با انجام سفر و همایشی زیارتی در شهر مقدس قم، با برخی از علما و مسئولان کشوری دیدار کردند و تصویر زیبایی از همدلی و اتحاد مردم خوزستان را به نمایان کردند.

دکتر سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در همایش عشایر و معتمدان شعیبیه و شهرستان شوشتر که در قم در حال برگزاری است، با اشاره به جایگاه مهم استان خوزستان در سطح کشور تاکید کرد : مردم خوزستان یاری گر اسلام، تشیع، امام راحل و انقلاب اسلامی بوده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین علوی، توطئه‌های دشمنان اسلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد فرقه‌گرایی بین شیعه و سنی، عرب و عجم، کرد و ترک از توطئه‌های دشمنان است در حالیکه ملاک اسلام فقط تقوی است و اینها برنامه شیطانی است و شیطان امروز، آمریکا و صهیونیسم است.

علوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی حمایت از کشورهایی مثل فلسطین، لبنان و بحرین را واجب شرعی می‌داند٬ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه منا و حمله سعودی‌ها به یمن افزود: سوء‌تدبیر سعودی‌ها در حج کاملا مشخص شد که هزاران کشته داشت.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در برابر امت اسلامی یکی شده‌اند٬ اضافه کرد: از ضرورت‌های عالم اسلام وحدت است؛ به‌ویژه بین همه اقوام ایرانی از قبیل ترک، کرد، بلوچ، عرب و عجم و تاکید کردند همه ما در صف واحد از مقام معظم رهبری تبعیت کنیم.

وی اضافه کرد: خوشحالیم که از خوزستان صدای وحدت و برادری عرب و بختیاری را می‌شنویم. همانگونه که از هر دو قوم در دفاع مقدس حماسه‌آفرینی، شجاعت، شهامت و شهادت‌طلبی را شاهد بودیم. خوزستان هرگز در پیوند خود با اهل بیت، ولایت و جمهوری اسلامی دچار تردید نشده و نخواهد شد و ما برای خود افتخار می‌دانیم که در خدمت خوزستان عزیز باشیم و هستیم.

به گزارش تابناک خوزستان، کاروان ۳۰۰ نفره عشایر شعیبیه ضمن زیارت حرم حضرت معصومه(س)، با علمای قم و برخی از مسئولان کشور دیدار و گفتگو خواهند نمود.

هدف از این همایش، اعلام وحدت و همدلی بین عشایر عرب بخش شعیبیه است که با استقبال خوب عشایر این منطقه به مدت سه روز در شهر مقدس قم برگزار می شود.

به گفته امام جمعه بخش شعیبیه، این برنامه با حمایت حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و سپاه حضرت ولی عصر(عج) تدارک دیده شده است.

شعیبیه از توابع شوشتر با جمعیتی بالغ بر ۲۲ هزار نفر دارای ۵۸ روستا است که ۴۰ روستای آن دارای دهیاری است.

شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه می باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.