مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خواستار افزوده شدن تاریخ دوره مشعشعیان به کتاب‌های درسی شد

عصر  جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل اداره آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به اندازه کافی به تاریخ دوره‌های مختلف منطقه و سلسله‌های پادشاهی محلی نپرداخته اند، خواستار افزوده شدن تاریخ دوره مشعشعیان به کتاب‌های درسی شد.
«محمد تقی‌زاده» گفت: خوزستان در طول تاریخ کانون بحران‌های بین‌المللی و خاستگاه نهضت‌های ملی داخلی بوده است و هر شخصی بخواهد تاریخ ایران را بخواند، باید ابتدا تاریخ خوزستان را مطالعه کند.
وی معتقد است بخشی از هویت ملی، اجتماعی و فرهنگی هر ایرانی را باید در خوزستان جست و جو کرد زیرا تمام سلسله‌های پادشاهی و همه حکومت‌های اسلامی تاریخ ایران کار خود را از خوزستان آغاز کرده‌اند.
تقی زاده با تاکید بر لزوم مطالعه تاریخ اظهار کرد: دانش‌آموزان علاوه بر موضوعات تاریخی باید با تاریخ وقایع دینی، فرهنگی و اجتماعی آشنا شوند. دانش‌آموزان با درک تاریخ گذشته خود می‌توانند هویت ملی خود را بشناسند.
اصلی‌ترین بخش معرفی تاریخ هر ملت، معرفی تاریخ اجتماعی، فرهنگی و مکتوب آن ملت است. اگر این آثار به خوبی حفظ و به دوره‌های بعدی منتقل شود، نسل‌های آینده با درس‌هایی که از گذشته می‌گیرند، می‌توانند به شکل بهتری این میراث را به آیندگان برسانند.
او درباره تاریخچه ورود اسلام به ایران گفت: ایرانیان برای اولین بار صدای زنگ مدرسه‌ای که پیامبر (ص) در مکه تاسیس کرد را در خوزستان شنیدند و مفاهیم آسمانی اسلام از خوزستان به سایر نقاط ایران راه پیدا کرد.
مدیرکل اداره آموزش و پرورش در پایان از پیگیری‌های انجام شده در زمینه افزودن تاریخ مشعشعیان به کتاب‌های درسی خبر داد و گفت: پیشنهادهای لازم در این باره به هیأت تدوین کتاب های درسی داده شده و پیگیری‌های مستمر برای تحقق این هدف در حال انجام است. سلسله مشعشعیان در سال ۱۴۳۶ میلادی از سوی «محمد بن فلاح بن هبه الله مشعشعی» بنیانگذاری شد و هویزه را پایتخت خود قرار داد. این سلسله در سال ۱۷۲۴ میلادی به کار خود پایان داد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.