خوزستان پیر می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: یک استاد دانشگاه گفت: موضوع پیری جمعیت در ۲۰ یا ۳۰ سال آینده در خوزستان بیشتر خود را نشان خواهد داد.
یک استاد دانشگاه گفت: موضوع پیری جمعیت در ۲۰ یا ۳۰ سال آینده در خوزستان بیشتر خود را نشان خواهد داد. زیرا جمعیت این استان با سرعت بیشتری در حال حرکت به سمت پیری است. «مسعود عالمی نیسی» افزود: افزایش جمعیت تاثیری بر شاخص‌های اقتصادی ندارد و نگرانی در این باره بی‌دلیل و ضعف در این حوزه چون آب، اشتغال و مسکن از سوءمدیریت ناشی می‌شود.

او ادامه داد: میزان زاد و ولد در استان ۲/۱ است که وضعیتی ثابت را نشان می‌دهد.در حالی‌که در مناطق شهری این میزان ۱/۵ است و باید برای اصلاح این وضع نگاه‌ها تغییر یابند. عالمی نیسی با پرداختن به نظریات موافق و مخالف و خنثی درباره جمعیت اظهار کرد: جمعیت کمتر لزوما کیفیت بیشتر به همراه نمی‌آورد و بنابراین برای رسیدن به شاخص‌های علمی دنیا باید جمعیت ما ۲/۵ برابر شود. این پژوهشگر حوزه اجتماعی با بیان این که کشورهایی چون چین سیاست‌های تحدید نسل و جمعیت را در پیش گرفته اند و کشورهایی چون آمریکا و هند اساسا چنین سیاستی را اتخاذ نکرده اند، گفت: تنظیم خانواده روی ۳ فرزند امکان پذیر و این امر نیازمند در پیش گرفتن سیاست‌های اقناعی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.