تجهیز جاده های خوزستان به دوربین های کنترل سرعت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان از نصب دوربین‌های کنترل سرعت در راه‌های شریانی استان در سال جاری خبر داد.
مصدقی اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای خوزستان چند استراتژی مهم تدوین شده که نخستین استراتژی، ایمنی راه‌ها است. در این استراتژی به دنبال مدیریت جریان ترافیک و تردد هستیم که این وظیفه مهم با نصب دوربین‌های نظارتی در سطح جاده‌ها قابل انجام است.
وی ادامه داد: همچنین در بحث توسعه ITS در جاده‌های خوزستان، از سال گذشته نصب دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها آغاز شد. وی افزود: با توجه به این که این امر نیاز به یک برنامه جامع داشت، سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور برنامه‌ای جامع تدوین کرد. این برنامه از سال ۹۴ به مدت ۳ سال اجرایی می‌شود و طی آن، ۲ هزار دوربین کنترل سرعت در جاده‌های شریانی کشور نصب خواهد شد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان تصریح کرد: امسال بخشی از راه‌های شریانی خوزستان از جمله پل زال تا اهواز و اهواز تا دهدز تحت پوشش این برنامه قرار گرفت. بر اساس این برنامه، به ازای هر ۲۵ کیلومتر یک دوربین نصب می‌شود که می‌تواند کمک شایانی در مدیریت سرعت داشته باشد، چرا که ۷۰ درصد عوامل تصادفات در جاده‌ها، سرعت و سبقت غیرمجاز است.
وی ادامه داد: همچنین در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها در حوزه راهداری اعتباری به میزان ۸۸۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی اختصاص داده شده که امید است با اعتبارات استانی بتوان اقدامات بسیار خوب و موثری انجام داد./ ایسنا*

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.