آخرین خبرها از حجاج خوزستانی حادثه منا؛ ۲ کشته و ۵ مفقود الاثر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت خوزستان، شامگاه(۷ مهر) در جلسه بررسی و رسیدگی به وضعیت فاجعه منا که در استانداری برگزار شد، گفت: بر اساس آخرین آمار کشته شدن ۲ نفر از حجاج خوزستانی تایید شده و پنج نفر نیز مفقود هستند.

وی با بیان اینکه امین باوی و عبدالستار نصاری از آبادان در این جادثه جان باختند، افزود: فؤاد مشعلی، حسن بیت غانم، حسین بغلانی و محمدسعید سعیدی راد از کاروان آبادان و قمری از کاروان اهواز مفقود هستند که با توجه به اینکه هنوز تعداد زیادی کانتینر حامل جانباختگان وجود دارد، احتمال فوت مفقودان نیز می رود.

وی تصریح کرد: با توجه به دستورالعملی که پیرامون بیمه افراد جانباخته در این فاجعه وجود دارد، عربستان مجاز است ۵۰ درصد غرامت این حادثه را که معادل حدود ۵۵ میلیون تومان است، پرداخت کند، ادامه داد: ما بدون تشریفات اداری این مبلغ را به حساب خانواده این عزیزان واریز می کنیم.

حویزاوی، با اشاره به اینکه این دستورالعمل در حد یک نامه کتبی است و پیگیری های لازم در این زمینه در حال انجام است، بر ضرورت تکریم از خانواده حجاج تاکید کرد و ادامه داد: همچنین لازم است ابتدا مراسم مناسب و در خور شان حجاج جانباخته در مرکز استان برگزار و سپس پیکر این عزیزان به آبادان منتقل شود.

وی با بیان اینکه خانواده عبدالستار نصاری از جانباختگان این فاجعه درخواست کردند که پیکر وی در مکه به خاک سپرده شود، خاطر نشان کرد: این موضوع از سوی حج و زیارت ایران به عربستان مطرح شد اما تاکنون عربستان به این درخواست پاسخی ارائه نکرده است.

وی  با اشاره به اینکه دو نفر از مصدومان این حادثه خانم هستند که برای انتقال و مداوای آنها در بیمارستان های خوزستان اقدامات لازم در حال انجام است، عنوان کرد: چند زائر خوزستانی در این حادثه زخمی شدند که خوشبختانه مداوای آنها به صورت سرپایی  صورت گرفت.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان، با بیان اینکه جستحو برای پیدا کردن حجاج مفقودی خوزستان همچنان ادامه دارد ولی با توجه به جو موجود و نامناسب از سوی مسئولان سعودی امید زیادی برای یافتن آنها نداریم، یاد آور شد: اولین پرواز حجاج خوزستانی از جده دوشنبه(۱۳ مهر) انجام می ‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.