سه قاری خوزستانی در میان مفقود شدگان حادثه منا

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کارشناس امور برنامه ریزی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: سه نفر از قاریان قرآنی گروه باقرالعلوم که دو نفر از آنان خوزستانی بودند در حادثه منا مفقود شده اند.

قاسم مقدمی روز سه شنبه در حاشیه محفل انس با قرآن به مناسبت وداع شهادت گونه امین باوی و محسن حسنی کارگر، سفیران قرآنی کشور اعزامی به بیت الله الحرام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه ساله کاروان نور کشور متشکل از قاریان، حافظان و یک گروه برتر که در همان سال یا سال قبل رتبه نخست را کسب کرده باشند برای تبلیغ در کاروان ها و برنامه های متعدد تدوین شده در مسجد الحرام و مسجد النبی، حضور در کاروان های کشورهای مختلف اسلامی و نیز تلاوت و ختم قرآن کریم در بعثه رهبری در مدینه منوره به مکه مکرمه اعزام می شوند.
وی افزود: امسال ۲۰نفر از سراسر کشور به بیت الله الحرام اعزام شدند و سهم خوزستان گروه برتر باقرالعلوم بود که پارسال در مسابقات کشوری همخوانی و مدیحه سرایی رتبه نخست را کسب کرده بودند.
مقدمی گفت: فوت دو نفر از اعضای خوزستانی این گروه به نام های امین باوی و محسن حسنی کارگر از استان خراسان رضوی قطعی شده و سه نفر دیگر مفقود هستند که دو نفر از آنان خوزستانی بوده و دیگری از استان یزد است.
وی افزود: فواد مشعلی و محمدسعید سعیدی زاده از آبادان و حسن دانش از استان یزد مفقود هستند و هنوز حیات و یا وفات آنان تایید نشده است.
مقدمی اظهار کرد: در دو روز آینده اجساد مطهر جان باختگان خوزستانی وارد تهران شده و از آنجا به خوزستان انتقال می یابد.
فاجعه منا پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی به وقوع پیوست.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.