نماینده مردم اهواز در مجلس: خوزستان خسته است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سید شریف حسینی در نطق میان دستور در صحن علنی امروز(سه شنبه)،‌ با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دفاع مقدس و تسلیت به خانواده‌های بازماندگان قربانیان حج امسال گفت که حادثه غمبار منا از سوء مدیریت و بی‌تدبیری حکومت آل سعود به ویژه در مناسک حج نشات گرفته است.

نماینده مردم اهواز در ادامه با تاکید بر این که دفاع مقدس مقوله‌ای منحصر به فرد است که انقلاب زیباترین مقاومتهای تاریخ را به نمایش گذاشت گفت: تمام دفاع مقدس با خوزستان گره خورده است. نمی‌توان هفته دفاع مقدس را یاد کرد و خوزستان را فراموش کرد. استانی که آسمان و زمین به هم گره خورده شده بود و طراوت و عشق و شادابی درخیابانها جاری شده بود اما امروز خوزستان خسته است.
حسینی با بیان این که به دلیل عدم توجه به اظهاراتش در نطق‌های قبلی بنایی به نطق سالیانه در صحن علنی نداشته است گفت: بارها از پشت این تریبون در خصوص وضعیت خوزستان سخن گفته‌ام ومشکلاتش بخصوص در حوزه‌ بیکاری را فریاد زدم اما انگار صدای تریبون رسا نیست و یا گوش دولتیان به این پژواک‌ها عادت کرده است.
وی با انتقاد از انتقال آب از سرشاخه‌های کارون از شهرکرد خوزستان به فلات مرکزی گفت: تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب منتقل شده است آن هم به استان‌هایی که داعیه نداشتن شغل را دارند ولی سه هزار هکتار زمین کشاورزی برنج دارند یا این که دو یا سه صنعت بالادستی‌شان از آب استفاده می‌کنند. در این شرایط تنها شاهد راه حل گرفتن آب از کشورهای همسایه هستیم انگار نمی‌خواهیم مدیریت منابع آب داشته باشیم.
نماینده مردم اهواز با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی خوزستان به دلیل نداشتن آب با مشکلاتی مواجه است تاکید کرد: شرایط موجود در خوزستان حاد است و باید این شرایط اصلاح شود، این موضوع منوط به داشتن نگاه ویژه‌ای به استان‌های همچون خوزستان است که کشاورزی یکی از شغل‌های مردمشان به شمار می‌آید.
حسینی با اشاره به مشکل گرد و غبار در استان خوزستان گفت: مسئولان یکی پس از دیگری عوض می‌شوند و تنها روی کاغذ برای حل مشکل گرد و غبار برنامه می‌دهند حال این که مالچ پاشی و پرآب کردن تالاب‌ها برنامه‌ای میان مدت است و برنامه بلند مدت به شمار نمی‌آید.
وی با بیان این که حضور مسئولان در زمان بروز گرد و غبار نمایشی است که به آن نیاز نداریم گفت: دولت موظف به داشتن راهکاری برای حل مشکل گرد و غبار است کما این که در زمان گرد و غبار نوزادان و شیمیایی‌ها نمیتوانند تنفس کنند لازم است که همه به خوزستان کمک کنند.
نماینده مردم اهواز با انتقاد از حجم زیاد بیکاری در استان خوزستان علی رغم وجود پتانسیل‌های نفت و گاز گفت: تبعیض در استخدام‌ها باعث بروز این مشکل شده است به طوری که استخدام‌های غیر بومی در خوزستان بیداد می‌کند که این شرایط باید احساس شود.
حسینی در پایان با انتقاد از رقم بسیار زیاد قبوض برق در استان خوزستان گفت: عوارض کل کشور برق هزار و ۲۰۰ تومان است و در استان خوزستان که به دلیل گرد و غبار مجبور به استفاده از سیستم‌های سرمایشی است ۱۸ هزار تومان است که باید این شرایط اصلاح شود. از نمایندگان می‌خواهیم به استان خوزستان کمک کند و دولت نیز دست از لجاجت بردارد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.