انتخابات پیش رو و اصلاح طلبان به کما رفته خوزستان!/ نقش شورای هماهنگی اصلاح طلبان چیست؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در حالی که کم تر از شش ماه دیگر به انتخابات مجلس دهم باقی مانده، به نظر نمی رسد اصلاح طلبان خوزستان برنامه‌ی جامع و یکپارچه ای برای جلب نظر آرای عموم مردم ساکن خوزستان داشته باشند.
به گزارش عصر جنوب؛ هرچند این عموم می تواند بیشتر طبقه ی متوسط شهری تلقی شود، اما آن چه در شرایط موجود می توان متصور بود، کسالت و عدم انسجام لازم بین گروه های بی شمار اصلاح‌طلب خوزستان است.

به ظاهر، قرارو‌مدار اصلاح و اصلاح طلبی و انتخابات، همچنان بر پاشنه‌ی قدیم  می چرخد و دگراندیشان در خوزستان، در انتظار آن هستند تا تقویم کشور به اواخر بهمن سال جاری نزدیک شده و ایشان هواداران و دوستان‌شان را برای پخش و چسباندن شعارها، نظرات و عکس‌های تبلیغی نامزدهای معرفی شده از سوی احزاب مستقر در پایتخت، به خیابان ها گسیل دارند! نه خبری از شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان در رسانه های استان منعکس می‌شود و نه نشست و همایشی از سوی احزاب اصلاح طلب (منظورمان همان گروه های اصلاح طلب است) به بیرون درز می کند.
این در حالی‌ست که همگان انتظار داشتند با معرفی نمایندگان برخی احزاب در استان، و شاخه های مختلف این احزاب، جنبش و تحرک خاصی برای بیان و تشریح دستاوردها و اندیشه های اصلاحی(در سطح ملی)؛ جهت کسب آرای هرچه بیشتر اصلاح طلبان در استان خوزستان؛ صورت گیرد.
کمی دیر که نه، به نظر خیلی دیر می رسد! ولی، اگر اصلاح‌طلبان خوزستان می خواهند در جلب نظر آرای خوزیان برای کسب کرسی های مجلس دهم بکوشند، هیچ راهی جز این که همین فردا اقدام به برپایی همایش و گردهمایی متعدد در استان نمایند! پیش رو ندارند.
در این میان نقش شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان خوزستان، می تواند از همه پررنگ تر باشد. شورایی که همین امسال، با گردهمایی و شناختن اعضایش در حضور وزیر کشور دولت اصلاحات،  نشان داد که توان اجرایی لازم را برای راهبردی و عملیاتی کردن دستاوردهای اصلاح طلبی؛ در استان خوزستان دارد.
در چرایی عدم تحرک اصلاح طلبان در خوزستان، به طور قطع سخنگوی این شورا، می تواند دم دستی ترین گزینه ی پیش رو باشد! اما ناگفته پیداست که اصلاح طلبی و دگراندیشی راه و روشی به لزوم، وابسته به هماهنگی نیست و  اصلاح طلبان خوزستان از هر طیف و جناح و ساکن در هر شهر و بخش و شهرستانی، می توانند گرد هم آیند و به گفت وگو با یکدیگر؛ در جهت تبلیغ و تبیین اندیشه های اصلاحی( درون ملی) بپردازند.

آرش قلعه گلاب

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.