استاندار: ۲۲ سال عقب‌ماندگی خوزستان را با عدد و رقم ثابت می‌کنم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: ۲۲ سال عقب‌ماندگی خوزستان به دلیل بروز جنگ تحمیلی و مشکلات بعد از آن را با عدد و رقم ثابت می‌کنم.

عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: در استان خوزستان، ۲۲ سال از توسعه کشور عقب افتادیم و یکی از موارد اصلی این عقب‌ماندگی، وقوع جنگ تحمیلی است که شهرهای مختلف این استان، کانون اصلی آن به شمار می‌روند.

وی افزود: این ۲۲ سال عقب‌ماندگی را با عدد و رقم به مسئولان کشوری اعلام کرده‌ام و از آنها برای رسیدگی و توجه بیشتر به خوزستان کمک خواسته‌ام.

مقتدایی تصریح کرد: بخشی از این عقب‌ماندگی به دلیل تحقق نیافتن پروژه‌های توسعه ملی مثل پتروشیمی، نفت، بندر و مناطق ویژه برمی‌گردد، البته نباید فراموش کرد که این موارد مباحث ملی است ولی آنچه به استان برمی‌گردد این است که بازسازی مناطق جنگ‌زده در شرایطی انجام شد که زیرساخت‌های کار آماده نبود و به عبارتی بازسازی به‌خوبی صورت نگرفت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه اکنون در قالب طرح توسعه پایدار که ۱۷ نقطه استان را دربرمی‌گیرد و قابل تعمیم به نقاط و مکان‌های مشابه هم هست، مصوبات خوبی داریم که از امسال اجرایی شده است.

وی همچنین توضیح داد: منطقه آزاد اروند هم به‌طور طبیعی بخش اعظمی از مناطق جنگی را می‌تواند پوشش بدهد و در حقیقت در قالب طرح‌های جبرانی می‌تواند ظاهر شود و بخشی از مشکلات را برطرف کند.

مقتدایی بیان کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی استان خوزستان هم جبرانی بر عقب‌ماندگی‌ها به شمار می‌رود که اکنون کار به‌خوبی در این بخش صورت می‌گیرد و این طرح در صورت بهره‌برداری کامل می‌تواند نه‌تنها خوزستان که کل کشور را به لحاظ تولید محصولات کشاورزی متحول کند.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به اینکه بیشترین خسارت جنگ را شهرهای مرزی استان خوزستان به چشم دیدند، بیان کرد: در مرز و شهرهای مرکزی با این اتفاقاتی که برای احیای این مناطق صورت گرفته، مردم باید منتظر اخبار خوش از این مناطق باشند.

مقتدایی تصریح کرد: با استفاده از طرح‌های اقتصادی مردم محور به‌خوبی می‌توان مرزهای کشور را متحول کرد و آنها را به مراکز تولید ثروت تبدیل کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.