استاندار: هیچ مهاجرتی در خوزستان به خاطر گرد و خاک صورت نگرفته است!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: هیچ مهاجرتی از این استان به خاطر بروز پدیده ریزگردها صورت نگرفته است.

عبدالحسن مقتدایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مردم استان خوزستان همچنان که هشت سال دفاع مقدس در برابر آماج حملات بعثی ها مقاومت کردند همواره در برابر سختی های طبیعی از جمله ریزگردها نیز مقاومت کرده و نه تنها منطقه را ترک نکرده اند بلکه مصمم به سرمایه گذاری در این استان قهرمان شده اند.
وی افزود: مردم غیور استان خوزستان در ۲۲ بهمن سال گذشته که اوج ریزگردها بود با حضوری میلیونی در این راهپیمایی اثبات کردند که به منطقه، استان و نیز نظام پایبند هستند و خوزستان را بیش از گذشته دوست داشته و در اعتلا و توسعه آن گام بر می دارند.
استاندار خوزستان گفت: مهاجرت استان خوزستان برای افراد غیر بومی به خصوص کسانی است که در صنعت نفت استخدام می شوند که پس از پایان ماموریت یا بازنشستگی خود این استان را ترک می کنند.
وی با بیان اینکه مردم مقاوم خوزستان هیچگاه تسلیم پدیده های جدید اجتماعی از جمله خشکسالی ها و ریزگردها نخواهند شد، افزود: این مردم با تعلق خاطر به این خاک و منطقه بیش از پیش نسبت به توسعه آن هم قسم شده اند
مقتدایی ادامه داد: با تغییر نگاه حاکمیتی نسبت به نوع سرمایه گذاری ها در این استان مردم بسیار امیدوار به آینده استان شده به طوری که سرمایه گذاری های آنان در استان افزایش یافته است.
وی بیان کرد: تا قبل از دولت کنونی نوع سرمایه گذاری در استان بیشتر حاکمیتی بوده و در زمینه های نفتی، پالایشگاهی و دیگر قسمت ها و توسط دولت انجام می شد اما اکنون این نگاه در استان تغییر یافته و بیشتر سرمایه گذاری های استان با محوریت مردم و مشارکت آنان انجام می شود و به همین دلیل امید به آینده در مردم استان بیشتر شده است.
استاندار خوزستان ریزگردها را یک پدیده نا میمون دانست و گفت: مردم خوب می دانند که این پدیده بیشتر از کانون های خارجی که مرتبط با خشکسالی ها است نشات می گیرد هر چند مسوولان کنونی هم تلاش خود را برای حل و فصل این موضوع به کار گرفته اند.
وی سفر متعدد مسئولان ارشد کشور در سال گذشته برای بررسی این موضوع به استان و نیز تصویب مصوباتی در دولت برای مقابله با ریزگردها را از عزم و اراده قوی دولت برای ریشه کنی این معضل یاد کرد و گفت: معضل ریزگردها بیش از ۱۰ سال است که به دلیل به هم خوردن اکوسیستم و خشکسالی های متعدد در منطقه ایجاد شده است.
مقتدایی در عین حال افزود: مهاجرت مردم بومی استان خوزستان به خارج از استان به منظور فرار از ریزگردها کاملا بی پایه و اساس است و مهاجرت از این استان تنها خاص غیر بومی هایی است که دارای شغل دولتی بوده اند.
استان خوزستان با جمعیتی بالغ بر ۴٫۵ میلیون نفر دارای ۲۷ شهرستان و ۱۷ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • با عرض پوزش و معذرت از محضر استاندار محترم، بنده بخاطر گرد و غبار از خوطستان به اصفهان محاجرت کردم.