برداشت آب شرب روستاها برای آبیاری نخیلات و احشام!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: اخیرا برداشت آب شرب برای حوضچه‌های پرورش ماهی توسط پرورش دهندگان ماهی در شادگان، موجب افت فشار آب شد و ما مجبور به آبرسانی آب با تانکر به ۴ روستای اطراف این شهرستان شدیم
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به موضوع برداشت آب غیرمجاز صورت گرفته در شادگان توسط پرورش دهندگان ماهی و بی آبی روستاهای این شهرستان به تبع این اقدام گفت: موارد مشابه این کار در استان مشاهده شده است که آب شرب روستاها را در جهت آبیاری نخیلات و احشام نیز استفاده می‌کنند.

عبدالحمید گرامی‌پور اظهار کرد: به طور کلی انشعابات غیر مجاز موجب کاهش کمی و کیفی آب می‌شود که هر کدام به نحوی در آبرسانی به روستاها اختلال ایجاد می‌کند و این انشعابات عمدتا برای حوضچه‌های پرورش ماهی و مصارف دامی ایجاد می‌شوند.

وی افزود: اخیرا برداشت آب شرب برای حوضچه‌های پرورش ماهی توسط پرورش دهندگان ماهی در شادگان، موجب افت فشار آب شد و ما مجبور به آبرسانی آب با تانکر به ۴ روستای اطراف این شهرستان شدیم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان بیان کرد: خط انشعابی که متخلف از آن برداشت کرد، ۱۹ روستای شادگان را آبرسانی می‌کند که جمعیت ۴۰ هزار نفری را پوشش می‌دهد.

گرامی پور تصریح کرد: میزان برداشت آب توسط متخلف ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز بوده است که این حجم می‌تواند ۲۵۰۰ نفر را تامین آب کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.