پلیس راهور: تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان غیرقانونی است و باید این خودروها توقیف شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا در خصوص تردد خودروهای پلاک در استان خوزستان گفت : تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان خوزستان غیرقانونی است و افزایش شعاع تردد خودروهای مناطق آزاد از اختیارات هیئت وزیران و با تأیید فرمانده معظم کل قواست و استاندار خوزستان صلاحیت افزایش شعاع تردد این خودروها را ندارد .

به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، سرهنگ احمد رستمی در گفت‌وگو با برنامه پایش گفت: بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور خودروهایی که وارد مناطق آزاد می‌شوند بر اساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب سال ۱۳۷۳ باید شماره گذاری شوند و پلاک ویژه مربوط به هر منطقه همراه با لوگوی هر منطقه به آن‌ها اختصاص داده می‌شود .

وی افزود : بنابراین در بحث تردد خودروهای مربوط به مناطق آزاد تردد قانونی در محدوده جغرافیایی هر منطقه مشکلی ندارد ، هر مقام مسئولی که اجازه تردد خودروهای پلاک اروند را به کل استان خوزستان داده باشد کاری غیرقانونی انجام داده است .ما با مراجع مربوطه در استان و منطقه آزاد اروند مکاتبه و اعلام کردیم که تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر خوزستان برخلاف قوانین است . این موضوع از اختیارات هیئت وزیران و با تأیید فرمانده معظم کل قواست . در ماده قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب سال ۷۲ دقیقاً این موضوع قید شده است .

معاون پلیس راهور با تاکید بر توقیف این خودروها و برگرداندن به محدوده منطقه آزاد گفت : ما به پلیس راه استان خوزستان اعلام کردیم که این بخشنامه استاندار خلاف قانون است و هر خودرویی که خارج از محدوده مصوب باشد به عنوان پلاک غیرمجاز تلقی می‌گردد و بنا بر قوانین باید با آن خودرو برخورد کنند . پلیس راه استان خوزستان مسئول اعمال قانون در این زمینه است و ما به همکارانمان اعلام کردیم که تردد در سراسر استان خوزستان غیرقانونی است و باید این خودروها توقیف شوند .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.