هشدار در خصوص خاک و تندباد/ باد و خاک و شرجی تا سه شنبه مهمان خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص وقوع تندباد و گرد و خاک در استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه‌ای خطاب به فرمانداران شهرستان‌های خوزستان آمده است: “با توجه به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و اداره‌کل هواشناسی خوزستان، وقوع طوفان تندری، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در بخش‌های شرقی، شمالی و ارتفاعات زاگرس با احتمال وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای همراه با گردو غبار و خاک و کاهش دید ناشی از آن در اکثر نقاط استان به ویژه در جنوب، غرب و مرکز استان با شدت و ضعف از اول تا اواسط هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

خواهشمند است دستور فرمایید اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تمیهدات لازم، کنترل و بازدید و بررسی سیستم‌های دفع فاضلاب و آب‌های سطحی و شبکه برق‌رسانی، در صورت ضرورت مسدود نمودن جاده‌های حادثه‌خیز با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط شهرستان طبق ضوابط اقدام کنند.

همچنین در جهت اطلاع‌رسانی به شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان، بیماران تنفسی، مسافران، کشاورزان، عشایر، صیادان، صاحبان قایق‌های موتوری و لنج داران، دامداران، افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع سیل و صاعقه جهت رعایت اصول ایمنی و نکات بهداشتی و نیز سایر تدابیر مورد نیاز جهت پیشگیری و یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول و گزارش اقدامات را به این اداره کل ارسال نمایند.”

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: ناپایداری وضعیت هوای استان در نواحی شمالی به صورت رگبارهای پراکنده و وزش باد شدید و در مناطق جنوبی به شکل شرجی و وزش تندبادهای لحظه‌ای حداقل تا سه‌شنبه ادامه دارد

کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا اواسط هفته جاری برای  شمال استان خوزستان و نواحی مرتفع و شرقی افزایش ابر، رگبارهای پراکنده، وزش شدید باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای مناطق جنوبی و شهرهای ساحلی استان نیز پدیده رطوبت (شرجی)، وقوع تندباد لحظه‌ای، باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: در شبانه‌روز گذشته آبادان و بستان با ۴۴ درجه سانتی‌گراد و دهدز با ۲۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شدند. بیشینه دمای امروز هوای اهواز به ۴۴ و کمینه صبح فردا به ۳۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.