گرد و خاک تا هفته آینده در خوزستان می‌ماند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و خاک در استان از شب گذشته، از ادامه این وضعیت تا روز دوشنبه هفته آینده خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: شب گذشته پدیده گرد و خاک، بارش باران، و وزش باد قابل ملاحظه را در سطح استان شاهد بودیم که به دلیل شدت پدیده گردوخاک، میزان دید در شهرستان‌های ماهشهر، اهواز، بستان، هویزه و دیگر مناطق جنوبی استان به شدت کاهش یافت.

وی ادامه داد: شدت گرد و خاک شب گذشته به اندازه‌ای بود که میزان دید افقی در اهواز تنها ۵۰ متر گزارش شد. اکنون نیز میزان دید افقی در اهواز ۸۰۰ متر و در برخی نقاط استان بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر است.این پدیده با شدت و ضعف تا روز دوشنبه (۲۳ شهریورماه) ادامه خواهد داشت.

بهادری اظهار کرد: همچنین شب گذشته در برخی نقاط استان از جمله باغملک، ایذه، آغاجاری، و بهبهان شاهد بارش باران بودیم.

وی افزود: هر چند پیش از این منشا وقوع گرد و خاک از کشورهای همسایه بود ولی خشکسالی‌هایی که در خوزستان به وقوع پیوسته، موجب وقوع گرد و خاک با منشا درون استانی شده است. منشا گرد و خاک شب گذشته نیز داخلی بوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته، رامهرمز با ۴۳ درجه سانتی‌گراد و دهدز با ۲۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شدند. بیشینه دمای هوای امروز اهواز نیز ۴۳ درجه و کمینه صبح فردا ۳۱ درجه پیش‌بینی می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.