فعال شدن دوباره کانون های داخلی خوزستان؛ گرد و غبار در خوزستان به ۶۶ برابر حد مجاز رسید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با فعال شدن تعدادی از کانون های داخلی در استان ،گرد و غبار در تعدادی از شهرها به بیش از ۶۶ برابر حد مجاز رسیده است.

احمدرضا لاهیجان زاده در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: تندبادهای محلی و نقطه ای از روز گذشته باعث بروز پدیده گرد و غبار در تعدادی از شهرهای استان شده است.
وی افزود: شدت این گرد و غبار در ساعات مختلف متفاوت بوده است به طوری که شدت ریزگردها طی دو سه ساعت از چندین برابر حدمجاز به حالت طبیعی رسیده است بنابراین تحلیل آمارها نیاز به بررسی بیشتری دارد.
لاهیجان زاده با اشاره به شرایط ناپایدار جوی در استان اضافه کرد: دیشب در شهرهای صیدون و باغملک و بهبهان شاهد بارندگی بودیم اما در مرکز و جنوب وزش تندباد و گرد و غبار اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه این پدیده در سال های گذشته هم اتفاق می افتاد گفت: با این تفاوت که در سال های گذشته این تندبادها چنین گرد و خاک هایی بوجود نمی آورد اما از پارسال با وقوع خشکسالی شدید خاک ناپایدار و کانون های داخلی خوزستان فعال شده است که باعث بروز این شرایط شده است.
به گفته وی کانون های عراق نیز در همین زمان و با وزش تندبادها فعال شده اند.
لاهیجان زاده افزود: طبق اعلام هواشناسی این پدیده با شدت و ضعف در شهرهای استان تا دوشنبه هفته آینده ادامه می یابد.
بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست پدیده گرد و غبار از دیروز در استان شدت گرفته است.
میزان گرد وغبار سه شنبه در ساعت ۲۱ در شهر اهواز به دو هزار و ۲۲۵ میکرگرم بر مترمکعب (۱۴ برابر حدمجاز) و عین دو (ورودی غربی اهواز) به سه هزار و ۳۴۱ میکروگرم بر مترمکعب (۲۲ برابر حدمجاز) رسید.
شدت این پدیده در همین زمان در شهرهای ماهشهر به دو هزار و ۲۳۴ میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد به یک هزار و ۱۳۱ میکروگرم بر مترمکعب، شوشتر ۶۲۰ میکروگرم بر مترمکعب، شوش ۵۵۰ میکروگرم بر مترمکعب و آبادان به ۱۶۱ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.
غلظت گرد و غبار در ساعت ۲۳ سه شنبه در اهواز۸۳۰ میکروگرم بر مترمکعب، آبادان ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب، اندیمشک ۸۸ میکروگرم بر مترمکعب، دزفول ۸۵ میکروگرم بر مترمکعب، عین دو یک هزار و ۷۹۷ میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد ۲۷۴، بهبهان ۴۶ میکروگرم بر مترمکعب و ماهشهر ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب بوده است.
میزان گرد وغبار در ساعت یک بامداد امروز در اهواز ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب، آبادان ۹ هزار و ۹۸۵ میکروگرم بر مترمکعب، بهبهان۲۲ میکروگرم بر مترمکعب، شوش۷۰ میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد ۴۵۲ میکروگرم بر مترمکعب، دزفول۷۶ میکروگرم بر مترمکعب، عین دو ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر سه هزار و ۲۰۶ میکروگرم بر مترمکعب و شوشتر ۱۰۵ میکروگرم بر متر مکعب بود.
حد مجاز آلودگی هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.