تولید آبزی در خوزستان ۵۰ هزار تن افزایش می یابد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: قائم مقام سازمان شیلات کشور گفت: افزایش تولید ۵۰ هزار تن آبزی در آب های شور و لب شور خوزستان در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا سیف الله حقیقی یکشنبه در جلسه معارفه مدیرکل جدید شیلات خوزستان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه کشور تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی در آب های شور و لب شور پیش بینی شده است که ۵۰ هزار تن از آن سهم خوزستان است.
وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی روی بخش کشاورزی به ویژه شیلات تاثیر منفی گذاشته است افزود: در کشور شش هزار کیلومتر و در خوزستان بیش از ۲۰۰ کیلومتر ساحل دریا وجود دارد و از همین رو یکی از محورهای مورد توجه آبزی پروری، استفاده از ظرفیت توسعه این بخش است.
حقیقی اضافه کرد: سرانه مصرف آبزیان در جهان ۱۹ کیلوگرم در سال، در کشورهای توسعه یافته ۴۰ کیلوگرم در سال و در کشور ما ۸٫۹ کیلوگرم در سال است که نشان می دهد باید به افزایش تولید، مصرف سرانه، ارزش افزوده و صادرات توجه بیشتری شود.
وی همچنین درباره محدویت هایی که کمبود آب در خوزستان برای توسعه آبزی پروری ایجاد می کند گفت: مشکل کم آبی در آبزی پروری ناشی از خشکسالی در کشور است و برای آن برنامه خاصی نداریم و باید با همکاری سایر دستگاه ها برای آن چاره اندیشی شود.
به گفته وی، با استفاده از روش های نوین می توان بهره وری را افزایش و آلودگی آب ها را کاهش داد.
در این مراسم از زحمات سیدرحیم مغینمی مدیرکل سابق شیلات خوزستان تقدیر و نبی الله خون میرزایی به عنوان مدیرکل جدید شیلات خوزستان معرفی شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.