آیت‌الله حیدری: دولت جلوی بی‌عدالتی وضعیت آب در خوزستان را بگیرد/ کشاورزی و دامداری خوزستان در حال تعطیلی است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امام جمعه موقت اهواز گفت: از دولت می‌خواهیم که جلوی این بی‌عدالتی را گرفته و بگذارند آب سرشاخه به سمت خوزستان رها شده و کشاورزان نیز به شغل کشاورزی خود برسند.

به گزارش فارس، آیت‌الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مشکلات موجود در استان اظهار کرد: بعد از مهاجرت روستاییان به شهر، معضلی به نام حاشیه‌نشینی ایجاد شده و از سر ناچاری این افراد به انجام کارهای کاذب روی می‌آورند که این وضعیت مسائل زیادی را به همراه دارد.

وی افزود: با این وضعیت دامداران و کشاورزان مجبور به ترک شغل خود بوده و در نهایت بعد از فروش دام‌های خود به شهرها مهاجرت می‌کنند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به مشکلات کشاورزی در استان اشاره کرد و ادامه داد: من مشکلات کشاورزان و دامداران را مطرح کرده و اعلام کردم بسیاری از مردم خوزستان دامدار و کشاورز بوده و بر اثر کمبود آب نتوانستند کشاورزی خود را انجام داده و مسئولان نیز اجازه برداشت آب را به آنها نداده‌اند.

حیدری تصریح کرد: در بسیاری از نقاط نیز به دلیل شوری آب، دام‌ها در معرض هلاک شدن هستند و این زنگ خطری برای مسئولان است!

وی بیان کرد: این کمبود آب دلایل مختلفی داشته که نخستین مورد آن خشکسالی بوده ولی دومین مورد آن بشری و در واقع سوءتدبیر است که با وجود تذکرات فراوان اما بی‌نتیجه مانده و به حال خود رها شده است.

حیدری با بیان این وضعیت بی‌عدالتی در حق مردم این استان است خاطرنشان کرد: از سرشاخه‌های کارون، دز، کرخه و دیگر رودخانه‌ها برای استان‌های دیگر نه تنها برای مصرف آب شرب بلکه برای مصرف کشاورزی، صنعتی و پرورش ماهی برداشت می‌شود.

 

*کشاورزی و دامداری خوزستان در حال تعطیلی است

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم که جلوی این بی‌عدالتی را گرفته و بگذارند آب سرشاخه به سمت خوزستان رها شده و کشاورزان نیز به شغل کشاورزی خود برسند.

وی با بیان اینکه اخبار دقیق داریم که کشاورزی و دامداری خوزستان در حال تعطیلی است گفت: رئیس جمهور نیز وعده پیگیری داده و امیدوارم وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و همچنین رئیس جمهور به این امر حیاتی همت داشته و چنین مشکلی را از سر راه مردم خوزستان بردارند.

حیدری با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در هفته آینده، روزهای ۱۳ شهریورماه به عنوان روز تعاون و روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی و روز الکل‌شناسی را گرامی داشت.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.