بالا بودن نرخ بیکاری؛ علت بیشتر سرقت های خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس کل دادگستری خوزستان خواستار حمایت بیشتر دولت از سرمایه گذاران این استان شد.
به مناسبت هفته دولت دیدار صمیمانه رئیس کل دادگستری، قائم مقام، معاونان رئیس کل و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با استاندار خوزستان و معاونان او برگزار شد.
دکتر فرهاد افشار نیا در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهید رجایی و شهید باهنر، گفت: مردم استان خوزستان خدمات قابل توجهی را چه پیش از انقلاب و چه بعد از آن و در دوران دفاع مقدس و سازندگی به کشور ارائه کرده اند و هر خدمتی که برای آنان انجام دهیم، بدون شک شایسته این مردم شریف است.
او از زحمات مجموعه استانداری خوزستان و ادارات استان طی سال های اخیر قدردانی کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید خدمات شاهد خدمات قابل توجهی در این استان بودیم که به سهم خود و کارکنان دادگستری استان از زحمات همه دولتمردان تقدیر و تشکر می کنم.
دکتر افشارنیا تاکید کرد: دستگاه قضایی این آمادگی را دارد که در زمینه تأمین امنیت و هر موضوعی که در چارچوب وظایف دولت قرار می‌گیرد، به دولت کمک کند تا شاهد سرمایه گذاری و به تبع آن افزایش رفاه و امنیت در استان باشیم.
او این دیدار را بیعتی دوباره میان دستگاه قضایی و دولت خواند و گفت: اگر دولت می خواهد تحولی در استان ایجاد کند، نیاز است از سرمایه گذاری حمایت کند تا با ایجاد زمینه برای سرمایه گذاران و کارآفرینان، ثروت و درآمدهای مشروع مردم و استان نسبت به گذشته افزایش یابد.
دکتر افشارنیا گفت: علت عمده سرقت های خرد در استان به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری است که امیدواریم با گسترش چتر حمایت دولت از سرمایه گذاران شاهد افزایش اشتغال و به دنبال آن افزایش امنیت و ثبات در این استان باشیم.

 

لزوم توجه جدی‌تر دولت به راه های ارتباطی و نظارت بر صنایع و مشاغل
در ادامه این دیدار قائم مقام دادگستری خوزستان نیز با ارائه آماری از تصادفات جاده ای و حوادث ناشی از کار در این استان، خواستار توجه جدی تر دولت به راه های ارتباطی و نظارت بر صنایع و مشاغل شد.
سید روح الله طباطبایی گفت: تنها بر مبنای پرونده هایی که در سیستم cms (سیستم مدیریت پرونده های قضایی) ثبت و ضبط شده است، در سال ۹۲، بر اثر حوادث ناشی از کار در استان ۱۱۰ نفر کشته و ۶۵۰ نفر مصدوم شدند.
او ادامه داد: این افراد انسان های مولد، کارآمد و مفید جامعه هستند و باید با حساسیت بیشتری به این مقوله نگاه کرد.
طباطبایی گفت: بخش بزرگی از حوادث کار، به دلیل سهل انگاری، همراهی بدون ضابطه، عدم نظارت صحیح بازرسان اداره کار و عدم استاندارد محیط کاری اتفاق می افتد که باید با توسعه و استانداردسازی مانع از بروز چنین حوادثی شد.
او همچنین خواستار توجه بیشتر در تعیین نقاط گردشگری و رعایت تناسب میان وسعت مکان گردشگری با حجم گردشگران در مطالعات طرح های گردشگری استان شد و گفت: قطعاً گردشگری موجب ایجاد آسایش، رفاه و اشتغال در منطقه می شود اما نباید موجب تضعیف بافت فرهنگی و دینی منطقه شود.
افزایش آمار طلاق در جامعه نگران کننده است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت امر پیشگیری در جامعه، خواستار توجه و حمایت بیشتر استانداری از این امر شد.
حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: افزایش آمار طلاق در جامعه نگران کننده است و باید برای کاهش این آسیب اجتماعی به صورت زیربنایی اقدام کرد و راهکارهای اساسی برای آن اندیشید.
او ادامه داد: یکی از اقدامات این معاونت راه اندازی مجدد بنیاد صیانت از خانواده است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به مساعدت دستگاه اجرایی است.

 
باید از ظرفیت سران عشایردر حل اختلافات استفاده کرد
معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان نیز گفت: شوراهای حل اختلاف نقش بی بدیلی در کاهش حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی دارند.
عبدالعباس زبیدی نیا با تأکید بر نقش شوراهای حل اختلاف در کاهش اختلافات و افزایش فرهنگ صلح و سازش در جامعه گفت: : باید از ظرفیت سران عشایر در این زمینه استفاده کرد.
رئیس اداره شوراهای حل احتلاف استان خوزستان ادامه داد: بسیاری از موضوعات مطرح در شوراها، زیرساخت اجتماعی دارد و همه دستگاه ها باید برای رفع این مسائل قدم بردارند.

 

در برخی پروژه ها قرائت کهنه ای از قوانین می شود
در ادامه این دیدار استاندار خوزستان ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این دیدار صمیمانه، گفت: اگر اتفاق مثبتی در استان می افتد مرهون زحمات همه عزیزان در تمامی دستگاه ها و ادارات و نهادهاست.
دکتر عبدالحسین مقتدایی گفت: بدون شک یکی از عوامل تعیین کننده در بخش اقتصادی، همراهی دستگاه قضایی با دستگاه اجرایی است چرا که به تبع این همراهی است که سایر دستگاه های ذی ربط به ویژه دستگاه های امنیتی و انتظامی نیز همکاری بیشتری با دولت خواهند داشت.
او ادامه داد: متاسفانه در برخی پروژه ها قرائت کهنه ای از برخی قوانین صورت گرفته و مانع از ادامه روند ساخت چند پروژه در استان شده بود که با حمایت دستگاه قضایی و با رعایت موضوعات قانونی، این پروژه ها رفع توقیف شد و قطعاً به زودی با بهره برداری از آنها شاهد افزایش رفاه شهروندان در استان خواهیم بود.
مقتدایی به طرح های راه اندازی بندر شادگان و پایانه مرزی شلمچه و طرح های متعدد گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از تعدادی از این طرح ها شاهد کاهش ۲۸ درصدی آمار سرقت در برخی مناطق استان بودیم.
او تاکید کرد: در اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی، مهم ترین مسئله شناخت فرهنگ منطقه است تا زمینه تعامل و بستر توسعه فراهم گردد.
دکتر مقتدایی گفت: به رغم اقدامات موثر در حمایت از سرمایه گذاران، هنوز برخی افراد برای سرمایه گذاری در استان تردید دارند که باید با همدلی و همراهی دستگاه های استان از جمله دستگاه های اجرایی، قضایی این تردیدها را مرتفع و آرامش بیشتری را بر جامعه حکمفرما کرد.
در پایان این دیدار رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اهدای لوح تقدیر از زحمات استاندار خوزستان تجلیل  کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.