تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان تنها دغدغه رسانه های دلواپس!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امروز در برخی رسانه های به ظاهر دلواپس شاهد هستیم که هجمه ای عظیم در خصوص تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان به راه انداخته اند. رسانه هایی که اگر به راستی در تمامی زمینه ها دلواپس بوده اند شاید امروز شاهد گرد و غبار، بیکاری، فقر و محرومیت در استان نبودیم.

به گزارش عصر جنوب؛ حدود یک سال از مصوبه استاندار خوزستان مبنی بر تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان می گذرد ، مصوبه ای که به جرات می توان گفت بارقه ای از امید را در دل مردم استان، مردمی که رنج سال ها محرومیت را چشیده اند بار دیگر زنده کرد.

تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان نوید بخش این امید بود که بار دیگر خوزستان به جایگاه اصلی خود نزدیک خواهد شد. شاید این مساله به خودی خود آن چنان موضوع بزرگ و گسترده برای مردمی که هشت سال زیر خمپاره و موشک ایستادگی کردند و اکنون با حداقل ها نیز راضی هستند نبود. اما به خوبی توانست لبخند را بر لبان این مردم بیاورد.

حال که دکتر مقتدایی استاندار خوزستان در تلاش گسترده ای به دنبال ایجاد روزنه هایی برای پیشرفت و توسعه این استان است این روزها شاهد هستیم که برخی رسانه ها و افراد که هدف شان به خوبی مشخص است و انگیزه واقعی آنان در بیان چنین مواضعی نه تنها منافع مردم نیست بلکه تنها به دنبال تسویه حساب های شخصی و ضربه وارد ساختن به استان است با قلمداد کردن غیر قانونی بودن تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان قصد رسیدن به اهداف شان را دارند.

رسانه هایی که اگر در خصوص مواضعی چون احداث سد گتوند ، گرد و غبار، بیکاری و محرومیت در استان که ریشه در عدم کارشناسی و تصمیمات عجولانه در دولت گذشته دارد نگران و دلواپس بوده اند و فریاد تبعیض بین فقیر و غنی را سر می دادند شاید امروز خوزستان چهره بهتری داشت ،حال چه شده که این افراد سینه چاک این استان شده و تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان را پیراهن عثمان کرده اند هر عقل سلیمی به خوبی می داند که داستان چیز دیگری است؟

به واقع تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان تنها بخش کوچکی از هدیه استاندار خوزستان به مردم است حال اینکه برخی از غیر قانونی خواندن این مصوبه چه سودی می برند را به اذهان بیدار مردم می سپاریم، اما ای کاش این دوستان به جای به راه انداختن این هجمه ها به دنبال ارائه راه حل ها و راهکارهایی بودند که خوزستان را بار دیگر به دوران شکوفایی خود رسانده و چهره زشت و محرومیت را از چهره استان بزدایند یا حداقل اگر کاری نمی توانند بکنند به جای این غوغا سالاری علیه استاندار و دیگرمسوولان سکوت پیشه کنند.

خوزستان با وجود پدیده شوم گرد و غبار با خروج سرمایه گذاری و فرار نخبگان مواجه شده که این مساله ضربه سنگینی بر پیکره استان وارد کرده، حال که استاندار خوزستان به منظور جلوگیری از این وضعیت با ارائه مصوبه هایی همچون تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان به دنبال ایجاد انگیزه هایی برای حفظ و نگهداری این سرمایه ها است، این بلواها و غوغا سالاری به واقع جز سنگ اندازی آیا نتیجه دیگری در بر خواهد داشت؟

در این میان از برخی رسانه هایی محلی که به خوبی با مشکلات این استان آشنا هستند و درد مردم را به خوبی می دانند برپا کردن چنین بلواهایی واقعا دور از انتظار بود و امیدواریم این دوستان کمی با دید باز به قضایا نگاه کرده و نگاه متعصبانه و مغرضانه خود را برای لحظاتی کنار گذارند.

وحیده عسکری – کارشناس ارشد علوم سیاسی / عصر جنوب

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.