توافق ورزشی خوزستان با استان میسان و بصره عراق

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان اعلام کرد: این استان با دو استان میسان و بصره عراق براساس توافق اولیه تبادلات ورزشی انجام می دهد.

فرامرز کیانی زاده گفت : این توافقنامه بر اساس توافق نامه ای از قبل، بین وزارت ورزش و جوانان ایران و وزارت ورزش وجوانان عراق و نیز استانداران خوزستان ومیسان وبصره صورت گرفته است.
کیانی زاده اظهار داشت: براساس این توافقنامه بین خوزستان واستان های میسان وبصره عراق در زمینه هایی از جمله برگزاری مسابقات، تبادل کارشناس و ساخت تاسیسات ورزشی همکاری خواهد شد.
وی اضافه کرد : به همین منظور ازدهه فجر امسال یک سری مسابقه بین این استان و کشورهای داوطلب دیگر درخوزستان برگزار خواهد شد.
مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان گفت: در دیدار با طرف های عراقی موافقت شد در زمینه تبادل مربی و کلاس های آموزشی ،اعزام ورزشکار به استان های میسان وبصره جهت رشد ورزش این دو استان صورت گیرد .
وی افزود : براساس این توافق ،دور آینده مسابقه دو استقامت جاده ولایت از داخل کشور عراق شروع می شود به طوری که ورزشکاران عراقی در این مسابقه شرکت خواهند داشت؛ ضمن اینکه قرار است یک مسابقه رالی موتور سواری تحت عنوان جاده ولایت از عراق شروع شود و به مشهد خاتمه یابد.
مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان در ادامه به دیدار هیات ورزشی پنج نفره عراق از تاسیسات ورزشی اهواز شامل ورزشگاه غدیر ،پیست دوچرخه سواری اهواز وتاسیسات ورزشی باشگاه فولاد خوزستان اشاره کرد وگفت: این تاسیسات که مطابق با استانداردهای بین المللی ساخته شده است مورد توجه این هیات قرارگرفت.
این مقام مسوول ورزشی خوزستان اظهارداشت : به محض اینکه این توافقنامه نهایی شد، همکاری ورزشی خوزستان با این دو استان عراق عملی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، پس از این نشست خبری، مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان به اتفاق معاونین خود و هیات پنج نفره عراق با حضور دربیت حضرت آیت الله موسوی نماینده ولی فقیه درخوزستان وامام جمعه اهواز دیدار کردند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.