افتتاح ۷۱۳ پروژه عمرانی در خوزستان به‌ مناسبت هفته دولت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: ۷۱۳ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های نیمه تمام خوزستان بدر هفته دولت مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، پش ازظهر امروز نشست خبری معاون عمرانی استانداری خوزستان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات معاونت عمرانی برگزار شد.

در این نشست خبری، احمد سیاحی ضمن تبریک هفته دولت، اظهار داشت: با وجود شرایط نامناسب اعتباری، تلاش کردیم با اتمام پروژه‌های نیمه تمام رضایت مندی مردم را افزایش دهیم.

وی افزود: ۷۱۳ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های نیمه تمام با پیگیری‌های صورت گرفته مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: از این ۷۱۳ پروژه، ۷۳ پروژه با بهره گیری از اعتبارات ملی و بقیه طرح‌ها از اعتبارات استانی و سایر اعتبارات تامین می‌شوند.

وی در تشریح این پروژه‌ها بیان کرد: این پروژ‌ها بیشتر در مناطق شهری خوزستان ابه ترتیب تعداد طرح در شهرهای اهواز، دزفول و آبادان به بهره برداری می‌رسد.

سیاحی درباره توزیع مکانی طرح ها تصریح کرد: از این طرح‌ها بیش از ۲۱۰ طرح در روستا و بقیه طرح‌ها در شهر‌های خوزستان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی همچنین در توضیح سازمان‌های که بیشترین طرح در حال افتتاح دارند به شرکت مخابرات اشاره کرد و افزود: سازمان توزیع نیرو خوزستان در رتبه بعدی قرار دارد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان درباره اعتباراتی که به دستگاه ها تخصیص داده شده است گفت: اعتبارات پروژه‌های که اداره کل راه و شهرسازی در دست اقدام دارد بیشترین میزان اعتباری است.

وی همچنین درباره طرح ۵۰۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: این طرح بزرگ‌ترین طرح کشاورزی در کشور است که با حمایت شخص مقام معظم رهبری در حال انجام و پیگیری است.

سیاحی بیان کرد: با تخصیص یک ونیم میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی این طرح عظیم ظرف ۳ سال به سرانجام می‌رسد.

وی درباره سد گتوند افزود: در چند هفته اخیر با حضور متخصیصن حوزه آب و سدسازی کشور همایشی برای حل مسئله سد گتوند در خوزستان برگزارمی شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اظهار گلایه شدید از ناکارآمدی پیمانکار قطار شهری اهواز بیان کرد: پیمانکار قطار شهری به تعهدات خود برای تحویل محور ۶ کیلومتری قطار شهری بین ۳ راه فرودگاه اهواز تا مصلی نماز جمعه عمل نکرده است.

وی گفت: این پروژه در ۸ سال اخیر تنها ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به هیچ وجه قابل قبول نیست و اگر پیمانکار به این صورت عمل کند در هفته آینده عوض می‌شود.

سیاحی در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره دلایل عدم تخصیص عادلانه سرانه اعتبارات به روستا‌ها و مناطق محروم گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان در شهر‌ها مستقر هستند ولی با این وجود مناطق محروم در اولویت ما قرار دارند.

وی تصریح کرد: مسئله تامین آب شرب، محیط زیست، حمل و نقل و عمران شهری ۴ اولویت مهمی است که این معاونت در دستور کار دارد و مرتب پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ ب
به

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.