راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی در خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از راه​اندازی مراکز یادگیری محلی در استان خبرداد.

موسی شیخی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که این مراکز در مهرماه سال جاری راه​اندازی خواهند شد، اظهار کرد: در مراکز یادگیری محلی علاوه بر سوادآموزی، مهارت​های اساسی زندگی و مهارت شغلی به افراد بی​سواد و کم​سواد آموزش داده می​شود.

وی با تصریح بر این‌که از مهرماه سال جاری در سراسر استان و در هر شهرستان حداقل یک مرکز ایجاد خواهد شد، افزود: وجود مراکز یادگیری محلی در راستای گسترش عدالت آموزشی است؛ همچنین این مراکز در رونق وضعیت اقتصادی افراد نقش مثبتی ایفا خواهند کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تأثیرگذاری این مراکز در توسعه اقتصادی گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم جامعه هدف ما افراد بی‌سواد و کم‌سواد بزرگسال و اغلب فاقد حرفه هستند، این افراد می​‌توانند با سوادآموزی و یادگیری مهارت در رونق اقتصاد محلی روستا یا شهر خود نقش فعالی داشته باشند؛ همچنین گسترش آموزش مهارت​ها موجب توسعه کشور می​شود.

شیخی خاطرنشان کرد: مراکز یادگیری محلی زیر نظر آموزش و پرورش و به‌صورت مستقل دایر خواهند شد و افراد علاقمند و داوطلب با مراجعه به آنها سوادآموزی را فرا می​گیرند که قطعأ وجود آموزش‌های مهارت شغلی، انگیزه آن‌ها را برای سوادآموزی نیز افزایش خواهد داد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.