استاندار: خوزستان نسبت به کشور ۲۲ سال عقب‌ماندگی دارد/ تورم خوزستان؛ ۴ درصد زیر متوسط کشوری

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: خوزستان نسبت به کشور ۲۲ سال عقب‌ماندگی دارد که این ۲۲ سال عقب ماندگی خوزستان نسبت به کشور زمانی جبران می‌شود که ما به ظرفیت‌های داخلی توجه ویژه‌ای کنیم‌.

به گزارش فارس، عبدالحسن مقتدایی در نشستی که ظهر امروز به منظور انعقاد تفاهمنامه همکاری بین شرکت ملی حفاری و دانشگاه علمی و کاربردی خوزستان در محل  سالن کنفرانس شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد، اظهار کرد: در این استان ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و آبی وجود دارد که آن را در کشور شاخص کرده و به دلیل این شرایط خاص و منحصر به فرد، خوزستان نقش حمایت کننده اقتصاد کشور را ایفا می‌کند.

وی، شرکت ملی حفاری ایران را  جزو شرکت‌های شاخص کشور عنوان کرد و افزود: این شرکت به دلیل فعالیت در خوزستان می‌تواند نقش بسزایی در اجرای بخش نامه خرید کالای داخلی ایفا کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اجرای این بخشنامه در تمام استان تصریح کرد: با تلفیق امکانات و شناخت استعدادهای پنهان در قالب اجرای بخشنامه خرید داخل، می‌توانیم بسیاری از مشکلات و کمبودهای استان استان را برطرف ‌کنیم.

مقتدایی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ درصد از بخش‌های مختلف استان بخشنامه خرید کالاها و خدمات داخلی را اجرا کرده‌اند، گفت: اگر این بخشنامه در تمام بخش‌ها اجرایی شود، قطعا تحول بزرگی در استان رخ می‌دهد و صنایع بزرگی مانند شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، صنایع فولاد، شرکت ملی حفاری ایران و سازمان آب و برق نقش اساسی در دستیابی به این تحول دارند.

وی ادامه داد: استان خوزستان با تمام ظرفیت‌های خود به ویژه نفت خدمات زیادی را به کشور ارائه داده تا آنجا که در بخش اقتصادی همیشه سفره استان ما باز و گسترده بوده است.

استاندار خوزستان افزود: با امکانات و ظرفیت‌های استان بدون نفت، می‌توانیم تلفیقی از استانداردها و امکانات ایجاد کنیم و شرایطی به وجود بیاوریم که زمینه عمران در استان ما را فراهم کند.

*نرخ تورم خوزستان؛ ۴ درصد زیر عدد متوسط کشوری/ بساط بساطی‌ها جمع می‌شود

مقتدایی همچنین با اشاره به نرخ تورم خوزستان در ایام عید نوروز خاطرنشان کرد: نرخ تورم در استان خوزستان چهار درصد زیر عدد متوسط کشوری بوده و این مسئله نشان دهنده توجه ویژه، کنترل بازار و دقت و نظارت زیاد در بازار داخلی است که خوشبختانه هدایت خوبی در طول این چند وقت اخیر در بازار انجام شده و اوج آن در ایام عید نوروز بود.

وی عنوان کرد: بازار کنونی با وجود ظرفیت‌های خوبی که از آن برخوردار است اما هنوز در شان مردم خوزستان نیست و وجود بساطی‌های زیاد در سطح شهر وضعیت نامطلوبی به چهره شهرها می‌بخشد اما این مسئله قطعا به زودی بهبود خواهد یافت.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با وجود کاهش ۲۸ درصدی اعتبارات تملک و دارایی اما بازار ما همچنان رونق دارد و تمام این موفقیت‌ها با استفاده از امکانات موجود و اختیارات استانی محقق شده است.

به گفته مقتدایی، خوزستان نسبت به کشور ۲۲ سال عقب ماندگی دارد که این ۲۲ سال عقب ماندگی خوزستان نسبت به کشور زمانی جبران می‌شود که ما به ظرفیت‌های داخلی توجه ویژه‌ای کنیم‌ و نهایت استفاده و بهره‌مندی را از آن‌ها داشته باشیم.

وی در پایان بیان کرد: بدون شک تا ۲ هزار میلیارد تومان هم می‌توان از امکانات و ظرفیت‌های داخل استان استفاده و استان را بدون نفت اداره کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.