استاندار: فروش بلیت چارتر در خوزستان از پنج شهریور لغو می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: فروش بلیت چارتر در خوزستان پس از ولادت امام رضا(ع) از روز پنجشنبه پنج شهریور لغو می شود.

عبدالحسن مقتدایی شنبه در نشست بررسی وضعیت فروش بلیت چارتر در خوزستان در محل سرسرای جلسات استانداری این استان اظهار کرد: به منظور رفاه حال مردم و جلوگیری از تخلف در فروش بلیت هواپیما جلوی فروش بلیت چارتری گرفته می شود.
وی گفت: دفاتر هواپیمایی که در خوزستان اقدام به فروش بلیت چارتری کرده و تخلف می کنند نیز تعطیل می شوند.
استاندار خوزستان در ادامه بیان کرد: متاسفانه بازار بلیت هواپیما در خوزستان دچار آشفتگی شده و باید جلوی این آشفتگی گرفته شود.
مقتدایی افزود: این نابسامانی باعث شده که برخی شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را از استان خارج و یا کم کنند به عنوان مثال شرکت هواپیمایی ماهان بیشتر پروازهای خود را از خوزستان به گچساران منتقل کرده است.
رییس انجمن صنفی آژانس های هواپیمایی خوزستان نیز گفت: طبق قانون نحوه برخورد با دفاتر هواپیمایی متخلف مشخص است و چیزی به عنوان تعطیل به یکباره، پیش از دادن چندین اخطار در نظام هواپیمایی کشور وجود ندارد اما در این مورد که شرایط استان با فروش بلیت چارتری حساس شده می توان اقدام به تعطیلی دفاتر هواپیمایی متخلف کرد.
عبدالامیر خوانساری بیان کرد: پدیده شوم فروش بلیت چارتر در کل کشور تنها در خوزستان وجود دارد.
وی گفت: روزانه چهار هزار نفر از مبادی ورودی هوایی وارد خوزستان می شوند و این ظرفیت مسافر بدون افزایش ناوگان هوایی در حال انجام است.
خوانساری بیان کرد: باید برای جلوگیری از فروش بی رویه بلیت چارتر به سمتی حرکت کرد که شرکت های هواپیمایی در خوزستان ۲۰ درصد از صندلی های هواپیما را در قالب تور مسافرتی به صورت چارتر به فروش برسانند.
مدیرکل فرودگاه های خوزستان نیز گفت: وضعیت فعلی فروش بلیت هواپیما در خوزستان خاص است و باید به گونه ای در استان برخورد شود که فشار خرید بلیت هواپیما در این استان از روی مردم برداشته شود.
محمد سعید شرفی بیان کرد: در بحث فروش بلیت چارتر که نوعی تخلف است عوامل زیادی همچون شرکت های هواپیمایی، چارتر کننده ها و سایت های اینترنتی دخالت دارند که باید برای جلوگیری از فروش بلیت چارتر با این بخش ها برخورد جدی شود.
وی گفت: پلیس فتا خوزستان باید در این راه سایت های فروش بلیت چارتر را ببندد و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان نیز دفاتر هواپیمایی متخلف را شناسایی و تعطیل کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.