سرمایه گذار آلمانی در منطقه آزاد اروند نیروگاه بادی می سازد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: قرارداد ساخت نخستین نیروگاه بادی ۱۰۰ مگاواتی و ۴۰ مگاواتی فتو ولتائیک (خورشیدی و حرارتی) با مشارکت سرمایه گذار آلمانی و بخش خصوصی در منطقه آزاد اروند روز سه شنبه در آیینی با حضور مسئولان امضا شد.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه امضای قرارداد ساخت نخستین نیروگاه بادی بخش خصوصی کشور در گفت و گو با رسانه های محلی گفت:این قرارداد در راستای جذب سرمایه گذار خارجی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در منطقه امضا شد.
اسماعیل زمانی افزود:در فاز نخست این نیروگاه با همکاری و حمایت شرکت برق منطقه ای خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت توسعه زیست اروند به عنوان طرف سرمایه گذار آلمانی، سالانه ۱۳۰ هزار مگاوات ساعت برق با استفاده از ۳۰ توربین بادی در نحدوده جغرافیایی منطقه آزاد اروند تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.
وی افزود:بر اساس برنامه زمانبندی، فاز نخست این پروژه شامل احداث نیروگاه ۴۸ مگاواتی در بازه زمانی کمتر از ۱۸ ماه بهره برداری شده و فاز دوم آن نیز شامل ساخت نیروگاه ۵۸ مگاواتی تا سال ۲۰۱۹ بهره برداری می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد:شرکت خصوصی سرمایه گذار، در فازهای بعدی خود با هدف استفاده از انرژی های تجدید پذیر، پروژهای دیگری از جمله احداث نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی با بهره گیری از سلول های فتوولتائیک در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و سرمایه ۲۰٫۸ میلیون یورو و اشتغالزایی ۶۰ نفر را در دستور کار دارد.
مدیر عامل منطقه آزاد اروند اظهار داشت:احداث نیروگاه حرارتی خورشیدی به ظرفیت ۲۰ مگاوات در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و سرمایه ۲۳٫۴ میلیون یورو و اشتغالزایی ۴۰ نفر از دیگر برنامه های سرمایه گذار آلمانی است.
سرمایه گذار خارجی این طرح نیز گفت:توربین های این طرح با آخرین تکنولوژی روز دنیا و با اعتباری بیش از ۴۰٫۴ میلیون یورو از کشور آلمان وارد می شود.
فرانک ریس بک( Frank Riesbeck) افزود:در زمان اجرای امور ساختمانی این پروژه برای ۱۰۰ نفر به صورت مسقیم شغل ایجاد می شود و در زمان بهره برداری از نیروگاه بادی نیز در امور مدیرتی و تعمیر و نگهداری آن، برای ۲۰ نفر ایجاد اشتغال می شود.
فرانک گفت:طبق برنامه ریزی انجام شده در بازده زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، برای تولید ۳۰۰ مگاوات برق نیروگاهی و استفاده از نرژی باد در شهرهای آبادان و ماهشهر خوزستان برنامه ریزی شده است که ۲۰۰ مگاوات آن در ماهشهر و ۱۰۰ مگاوات آن نیز در منطقه آزاد اروند تولید می شود.
این سرمایه گذار گفت:با اجرای کامل این طرح ها، برای امور مدیریتی، تعمیر و نگهداری این نیروگاه ها برای حدود ۸۰ نفر اشتغالزایی انجام می شود.
ریس بک افزود:طرح احداث تصفیه خانه آب به منظور استحصال آب شیرین در راتسای شست و شوی پنل های نیروگاهی خورشیدی نیز در زمینی به مساحت دو هکتار با سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار یورو و اشتغالزایی ۱۵ نفر از دیگر برنامه های شرکت سرمایه گذار است.
پرفسور فرانک از احداث تصفیه خانه آب آشامیدنی به همراه سیستم ذخیره و سایت بسته بندی در زمینی به مساحت سه هکتار و سرمایه ۵۰۰ هزار یورو خبر داد و افزود:احداث مرکز آموزش انرژی های تجدیدپذیر در دو طبقه و اشتغالزایی ۱۰ نفر نیز در منطقه آزاد اروند در دستور کار قرار دارد.
فرانک تصریح کرد:با اجرای کامل این نیروگاه در منطقه آزاد اروند، برای ۱۶۰ متقاضی، شغل جدید ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، برق تولیدی در این نیروگاه به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال از سوی شرکت برق منطقه ای خوزستان به عنوان نماینده وزارت نیرو و قیمت ۴۹۷ تومان به ازای هر مگاوات ساعت خریداری می شود.
نیروگاه ۴۰ مگاواتی فتوولتائیک نیز شامل نیروگاه ۲۰ مگاواتی خورشیدی و ۲۰ مگاواتی حرارتی می باشد.
در آیین امضای قرارداد ساخت نیروگاه بادی ۱۰۰ مگاواتی در منطقه آزاد اروند، معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، مدیر دفتر مدیریت انرژی و مشاور سرمایه گذاری شرکت توزیع برق خوزستان و جمعی از مسئولان استانی شرکت برق منطقه ای استان حضور داشتند.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷۴ هزار هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
منطقه آزاد اروند در همجواری با کشورهای عراق و کویت، با داشتن ظرفیت های بی نظیر استراتژیک نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • باسلام واحترام: شرکتی دراستان خراسان رضوی دارای امکاناتی از قبیل زمین ومجوز نیروگاه بادی وخورشیدی درامتداد نیروگاه بادی بینالودمیباشد اعلام آمدگی به صورت مشارکت دربخش نیروگاه بادی وخورشدی می نماید درصورت توافق اعلام نظر فرماییدوچناچه شخص یا اشخاصی دیگررا که حاضربه سرمایه گذاری میباشند معرفی نمایید از شمامتشکریم . قبلااز همکاری شما سپاس گزارم