«خوزستان» بعد از تهران بیشترین مصرف برق را دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: شهروندان این استان بعد از استان تهران، بیشترین مصرف برق در کشور را دارند.

به گزارش مهر، سید مهرداد موسوی بلادی ظهر دوشنبه در کارگاه آموزشی مدیریت مصرف برق عنوان کرد: شرکت برق منطقه ای خوزستان در تفکیک وظایف، مسئولیت انتقال انرژی را بر عهده دارد. هم اکنون تامین برق دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد در حیطه فعالیت برق منطقه ای استان خوزستان است.

وی با اشاره به پر رنگ تر شدن نقش برق در زندگی افزود: به تدریج در تاریخ، نقش برق اهمیت پیدا کرده و در کشور ما قبل از نهادیته کردن یارانه، رشد مصرف برق، فشار زیادی را به خطوط انتقال وارد می کرد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان اظهارکرد: با نهادینه کردن طرح هدفمندی یارانه ها در سال ۸۹ رشد مصرف سه درصد کاهش یافت بعد از توقف تدریجی نهادینه کردن شاهد افزایش چند برابر این رشد هستیم.

بلادی گفت: بعد از برق منطقه ای تهران و به علت استفاده بیشتر مردم از دستگاه های خنک کننده، شهروندان خوزستانی رتبه دوم را در مصرف برق دارد.

وی عنوان کرد:  اگر در زمینه مصرف برق، بهینه سازی صورت گیرد نتایج خوبی را به دست می آوریم. در کشور ما ۳۰ درصد فقط مصرف صنعتی است که اگر در این زمینه صنعت پویا باشد تولید هم به همان جهت سوق داده می شود.

بلادی در پایان گفت: بحث کاهش مصرف مطرح نیست، باید هدفمندی مصرف را در اولویت قرار دهیم. کاهش مصرف با ممانعت افراد از استفاده برق مقدور نیست و باید رویه مصرف را تغییر داد.

محسن ارفاق مدیر دفتر مدیریت مصرف انرژی نیز در این نشست عنوان کرد: هدف از اجرای این کارگاه، جلوگیری از زیان های افزایش شاخص مصرف انرژی در کشور است.

ارفاق با اشاره به ضرورت کاهش هنجار شکنی در مصرف برق افزود: کاهش مصرف یک ضرورت حتمی است و باید همه دست به دست هم دهیم که هنجارشکنی در مصرف برق را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به نقش دولت ها در شاخص مصرف انرژی تاکید کرد: بخشی مهمی از ماهیت وجودی قدرت متمرکز دولت‌ها و نیاز مردم به‌ آنها مرتبط با راهکارهای پرهزینه است. دولت متمرکز، باید متولی کارهایی ‌شود که گروه‌های کوچک مردم توان انجام آن را ندارند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف انرژی خوزستان گفت: همچنین در تاثیر نقش دانمشمندان اگر تجهیزات و راهکارهای ساده، نیازمندی‌های مردم را برطرف نمایند، ارزش تکنولوژی‌ها و پتنت‌های پیچیده و مرز دانش بشری پایین می‌آید. درصورتی که برق ساده و ارزانDC از پشت بام منازل قابل بهره‌برداری باشد، نیازی به‌ دانش و فناوری پیچیده برای بهره‌برداری برق‌رسانی کاهش‌ می‌یابد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.