مقتدایی تاکید کرد: لزوم فعال سازی سرمایه‌گذاری‌های خصوصی و مردمی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار با بیان اینکه خوزستان دچار آسم سرمایه گذاری دولتی شده است، گفت: باید بتوانیم استان را در بخش سرمایه گذاری های خصوصی و مردمی فعال کنیم.

به گزارش (ایسنا)، عبدالحسن مقتدایی در همایشی که امروز ۱۹ مردادماه به مناسبت روز صنعت و معدن و حمایت از صنایع کوچک در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کارخانه‌های استان باید از تولیدات داخل استان استفاده کنند و از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه اتفاقات مثبتی در نظام دیپلماسی کشور اتفاق افتاده است، افزود: نباید این فرصت به دست آمده که نوعی سرمایه است، را از دست بدهیم.

مقتدایی تصریح کرد: سرمایه‌ها همیشه مالی نیستند بلکه فرصت‌ها خود نوعی سرمایه هستند و مانند قطاری در حال حرکت هستند و اگر فرصت‌ها را از دست بدهیم به مقصد مورد نظر که موفقیت است، نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه خوزستان با وجود کارخانه‌ها و ظرفیت‌های فراوانی همچون پتروشیمی، نفت، کشاورزی و صنعت، استانی کاملا صنعتی است، تصریح کرد: کمبود مواد اولیه و واردات بی رویه کالاها در دوره تحریم موجب شد که تولیدکنندگان داخلی دچار مشکلات فراوانی شوند.

مقتدایی عنوان کرد: از تفکر و پول به عنوان سرمایه یا از صنعت می‌توان به عنوان ظرفیت‌های استان نام برد و با استفاده از تمام این ظرفیت‌ها و ایجاد یک فضای مناسب رقابتی، می‌توان از تمام تولیدات استان به خوبی بهره‌مند شد تا با توجه به این همه امکانات و نعمتهایی که در استان وجود دارد دچار تعارض در سرمایه‌گذاری ‌دولتی نشویم.

وی با اشاره به اشکال دیگری که سرمایه گذاری دولتی برای استان به وجود آورده است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری دولت جرات را از مردم برای سرمایه گذاری گرفته است.

مقتدایی افزود: دستگاه های دولتی یا سازمان بزرگ باید از یک صنعتی که در استان وجود دارد حمایت کنند؛ همچنین صنعت استان باید پیوسته باشد که شاهد رقابت و کاهش هزینه ها در استان باشیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امیدواریم با بررسی برنامه‌های توسعه‌ای ادوار گذشته، در برنامه ششم توسعه نیز موفق باشیم و ‌به پیشرفت صنعت استان کمک کنیم.

وی عنوان کرد: استان در بسیاری از بخش‌های توسعه‌ای مانند جاده‌ها، دانشگاه‌ها و صنعت حدود ۲۲ سال از سایر استان‌ها عقب مانده است اما دلیل سرپا ماندن استان وجود نیروی انسانی قوی و علمی است که می‌توان با برنامه ریزی‌ به موفقیت استان کمک کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.