انتظار برای آب همچنان ادامه دارد؛ بحران آب پس از طوفان در رامهرمز!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مردم شهرستان رامهرمز بحران آب پس از طوفان پس از طوفان چند روز گذشته این منطقه همچنان در انتظار آب آشامیدنی مطلوب به سر می‌برند.

بر اثر وقوع طوفان چند روز گذشته در شهرستان رامهرمز و به بار آوردن بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات دولتی و اموال عمومی و مردمی، مشکلات عدیده‌ای در شبکه‌های آبرسانی این شهر به‌وجود آمد که مردم را دچار سختی و نارضایتی کرد به طوری که آب اغلب مناطق شهر بر اثر نوسانات برق کاهش شدید پیدا کرد و اغلب قطع شد.

*مناطقی از شهر بدون آب هستند

داور امیری یکی از شهروندان رامهرمزی در همین ارتباط اظهار کرد: در منطقه پورکیان رامهرمز با توجه به طوفان پیش آمده با قطعی چند روزه آب روبه‌رو هستیم و حتی در روزهای عادی هم این منطقه با افت شدید آب روبه‌رو است.

یکی دیگر از شهروندان تصریح کرد: مناطق بین میدان شهید پورکیان تا میدان الغدیر نیز که اغلب خانواده شهید و جانباز هستند همیشه گرفتار قطعی آب هستند و به زحمت آب با پمپ از لوله‌ها خارج می‌شود.

*بدون پمپ خانگی، آب نیست

دیگر شهروند رامهرمزی افزود: اصلا آب آشامیدنی در رامهرمز به خوبی در همه شهرستان توزیع نمی‌شود و اگر پمپ نداشته باشیم قطره‌ای آب از لوله‌ها بیرون نمی‌آید، لذا مسئولان آب شهرستان و استان باید فکری اساسی در این رابطه کنند.

زهرا محمدی گفت: در طول سال با کمبود آب در اغلب مناطق شهر روبرو هستیم و این مختص یکی دو روز نیست، لذا مسئولان باید تدبیری بیندیشند و مردم را از این وضعیت با توجه به گرمای طاقت‌فرسا نجات دهند.

*آبرسانی با ۳ تانکر آبرسان

رئیس آبفای شهری نیز اظهار کرد: بعد از طوفان روزهای گذشته قطعی برق را داشتیم که منجر به تاخیر در تولید آب شد که پس از تلاش‌های زیاد توانستیم تولید را تقویت کنیم.

علی درویشی ادامه داد: با رفتن برق، تاسیسات کمتوله که دارای دیزل ژنراتور است را به راحتی نمی‌توانیم وارد مدار کنیم زیرا زمان‌بر است.

وی افزود: تاسیسات بنه آخوند را توانستیم پس از رفع مشکل برق، راه‌اندازی کنیم که هم‌اکنون با ۱۰۰ درصد تولید در حال انجام کار است.

رئیس اداره آبفای شهری رامهرمز همچنین عنوان کرد: در حال حاضر سه تانکر آبرسان از اهواز آمده و بخش‌هایی از شهر را که مشکل آب دارند آبرسانی می‌کنند و واحدهای تعمیرات، مهندسی و سایر تاسیسات ما آماده به کار هستند و تلاش بر این است که مشکل آب شهری را به حداقل برسانیم.

*نیازمند بودجه ملی هستیم

فرماندار رامهرمز نیز تصریح کرد: با توجه به پوسیدگی لوله‌های آب شهری متاسفانه شکستگی‌ها بالا رفته و هدررفت آب نیز زیاد شده که نیازمند یک بودجه ملی است تا بتوان این وضعیت را بهبود بخشید.

مصطفی سمالی اضافه کرد: همه تلاش مسئولان بر این است که آب را مدیریت کرده و نقاطی همچون فاز۴، پورکیان، جوی آسیاب، طالقانی یک و برخی نقاط دیگر را که کاهش فشار دارند به وضعیت عادی برگردانند.

وی در پایان از مردم خواست تا ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب با ستاد مدیریت بحران شهرستان همکاری کنند تا ما هم بتوانیم با توجه به مشکلات عدید‌ه‌ای که طوفان ایجاد کرده از این بحران عبور کنیم.

مرجع / فـارس
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.