چهار خطه شدن محور ارتباطی خوزستان – بوشهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان؛ ۳۰ کیلومتر از مسیر ۴۳ کیلومتری جاده هندیجان به دیلم در مسیر خوزستان به بوشهر چهار خطه شد.
مراد مهری گفت:  اظهار داشت: ۴۳ کیلومتر از جاده ارتباطی خوزستان و بوشهر در حوزه استحفاظی خوزستان است که ۴۰ کیلومتر از این جاده را کار کرده و در حال حاضر تا کیلومتر ۳۰ آن زیر ترافیک است.

مهری اظهار داشت: قسمت اعظمی از کار دو بانده کردن ۱۰ کیلومتر دیگر هم انجام شده که تا کنون پیمانکار از ما ۶۰ میلیارد ریال طلب دارد و تکمیل پروژه نیز مستلزم به داشتن ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.
وی افزود:در کنار جاده دو بانده قدیم، یک باند دو خطه جدید را ساخته و آن را تبدیل به اتوبان کردیم.
معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: جاده مسیر قدیم افتادگی داشته و در برای بهبود وضعیت آن برنامه بهسازی را پیش‌بینی کرده‌ایم که در صورت تأمین اعتبار در دست اقدام قرار گرفته و کار بهسازی را شروع خواهیم کرد.
جاده ارتباطی خوزستان به بوشهر از جاده‌های مهم تجاری و صنعتی کشور به شمار می‌رود که هم‌اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته در حال رسیدن به شرایط مناسب است.
گفتنی است، استان‌های خوزستان و بوشهر به علت قرار گرفتن در کنار خلیج‌فارس از اهمیت بالایی درامر رونق تجارت و بازرگانی در جنوب کشور را دارند همچنین هندیجان که قطب ماهیگیری استان به شمار می رود برای ارسال ماهی و سایر آبزیان به نقاط مختلف کشورنیاز به جاده مواصلاتی مناسب دارد از این رو باید برای مهیا کردن این امر تلاش های لازم صورت گیرد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.