پیش بینی شرجی برای جنوب و وقوع رگبار برای شمال خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با رهیاب اظهار داشت:مسئله ای که استان در این هفته با آن درگیر است بحث جریانات جنوبی و به تبع آن پدیده ی شرجی است.

وی ادامه داد:هوای شرجی را تا آخر هفته خواهیم داشت که میتواند در بعضی از نقاط استان به ۹۰ ،۹۵ درصد هم برسد .

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:دمای هوای روی ۴۷ و ۴۸ ثابت خواهد ماند یعنی در گرم ترین نقطه استان دما از ۴۸ درجه عبور نخواهد کرد.این وضعیتی است که ما تا آخر هفته با آن درگیر هستیم.

وی افزود:مردم در این شرایط احساس گرمای بیشتری خواهند کرد یعنی دما به ۵۰ درجه نخواهد رسید ولی احساسی که مردم دارند بیش از دمای ۵۰ درجه است .

کوروش بهادری تاکید کرد:مردم توجه کنند که دما اینگونه است و فکر نکنند هواشناسی دمای واقعی را اعلام نمیکند.

احتمال وقوع رگبار در شهرهای شمالی خوزستان

معاون هواشناسی خوزستان گفت: بررسی شرایط آب و هوایی خوزستان احتمال وقوع رگبار در شهرهای شمالی استان را نشان می‌دهد.

علیرضا غلامپور در گفتگو با مهر اظهار کرد: بررسی وضعیت سینوپتیکی و آینده‌نگری نقشه‌های هواشناسی در زمین، استقرار جریانات مرطوب جنوبی و انتقال رطوبت تا دو روز آینده بر روی استان را نشان می‌دهد.

معاون هواشناسی خوزستان افزود‌: با صعود این رطوبت در ارتفاعات شمالی و شرقی انتظار افزایش ابر در بعدازظهر و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و خفیف وجود دارد.

وی تصریح کرد: در لایه میانی جو نیز از فردا مجددا زبانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای بر روی منطقه تقویت خواهد شد. بر همین اساس برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری گاهی نیمه‌ابری در بعدازظهر با افزایش ابر، احتمال رعد و برق و رگبار پراکنده به‌ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

غلامپور بیان کرد: قابل ذکراست که غبار صبحگاهی و وزش باد برای مناطق مرکزی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی خوزستان عنوان کرد: حداکثر دمای هوای اهواز برای امروز ۴۶ درجه سانتی‌گراد و برای فردا نیز حداقل ۳۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی خوزستان در پایان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهر بستان با دمای هوای ۴۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهر دهدز با دمای هوای ۲۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.