استاندار خوزستان: سهم تخصیص داده شده از ذخایر ملی به استان داده شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: سهم تخصیص داده شده به استان از ذخایر، منابع آب و غیره به استان تحویل داده شود تا در درون استان مدیریت شود.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه ستاد خشک سالی استان خوزستان که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزارشد، عنوان کرد: در این جلسه همه مدیران استان با تخصص های مختلف و درک متقابل از حقوق مردم دور یکدیگر جمع شده اند، چرا که تمام حساسیت یک حکومت بر این است که تمام مردم در آرامش باشند چون در صورت وجود نارضایتی هیچ موفقیتی تحقق پیدا نخواهد کرد.
وی افزود: از جمله اقداماتی که باید انجام شودهماهنگی درون استان است که باید با یک احساس مسئولیت جدی در کل جغرافیای استان صورت گیرد چرا که اساسا مدیران برای شرایط سخت مسئولیت می گیرند تا با حفظ آرامش تصمیم مهمی را اتخاذ کنند.
رییس ستاد خشک سالی استان خوزستان اظهار کرد: مشکلاتی که در استان خوزستان وجود دارد باید به صورت استانی حل شود و در خصوص مواردی که اختیارات آن در خارج از استان بوده با یک جمع بندی این موارد را از مرکز مطالبه کنیم، در شرایط کنونی کشور که در پرداخت حقوق نیز دارای مشکلاتی است نباید به گونه ای عمل کنیم که کار به پرداخت خسارت کشیده شود و باید تا آنجایی که توانایی داریم از ظرفیت های مدیریتی استان استفاده کنیم.
استاندار خوزستان بیان کرد: تمام مشکلاتی که در استان وجود دارد باید در درون خود استان حل شود و باید سعی کنیم که سهم تخصیص داده شده استان از منابع آب و غیره  را از مرکز گرفته و فعالیت های خود را در درون استان مدیریت کنیم.
مقتدایی ادامه داد: ما باید در حال زندگی کرده و نگاهی نیز به آینده داشته باشیم و در این راستا نیز اختلاف نظرهایی که میان جهاد کشاورزی و آب و برق وجود دارد باید حل شود و مقداری تنش ها را کمتر کنیم و برای خسارت ها احتمالی نیز نسخه ای تهیه کنیم.
وی توضیح داد: جلسات راهبردی استان خوزستان به ریاست معاون اول رییس جمهور هفته آینده و بعد از تعطیلات تشکیل خواهد شد و در این جلسات موضوع خشک سالی را نیز باید جزء مصوبات خود قرار دهیم.
رییس ستاد خشک سالی استان خوزستان گفت: اگر مسئولی خود را خدمتگزار مردم بداند باید حلقه وصلی میان محدودیت های موجود در جامعه و شرایط مردم باشد، در زمینه خشک سالی نیز فرمانداران و سازمان جهاد کشاورزی باید مردم را توجیه کنند و همیشه از بدترین شرایطی که پیش بینی می کنیم آموزش و اطلاعی به مردم دهیم تا زمینه ای برای مقابله با مشکلات در آنان به وجود آید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.