معاون آبفا: کیفیت آب آشامیدنی استان خوزستان پایین است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: کاهش دبی رودخانه ها باعث پایین آمدن کیفیت آب آشامیدنی این استان شده است.

محسن درفشان اظهار کرد: با توجه به فعالیت آزمایشگاه‌ها هیچ مشکلی از حیث میکروبی در آب آشامیدنی وجود ندارد ولی کیفیت آب بسیار پایین است.

وی اضافه کرد: مشکل کیفی آب به لحاظ فیزیکی و کدورت آن است بطوریکه میزان متوسط کدورت در کشور پنج و در بیشتر شهرها حتی زیر دو درصد است اما در خوزستان این میزان بالاتر از پنج درصد است.

درفشان گفت: با کاهش دبی رودخانه ها، تصفیه خانه ها ظرفیت تصفیه کامل را از دست می دهند زیرا نیاز به تعویض فیلتراسیون پیدا می کند.

وی رقم مورد نیاز برای بازسازی فیلتراسیون تصفیه خانه های فاضلاب را ۵۰میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: در صورتی که تصفیه خانه ها بازسازی شوند کیفیت آب بالا می رود.

درفشان از افزایش میزان آب مصرفی در بهار امسال در خوزستان تا یک میلیون و ۸۰هزار متر متر مکعب در شبانه روز خبر داد و گفت: حجم آب تولیدی در استان یک میلیون و ۵۰هزار متر مکعب و متوسط مصرف مشترکان یک میلیون و ۷۰هزار متر مکعب است که تفاوت محسوسی بین تولید و نیاز وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ۶۲۰هزار مشترک در زمان حاضر از خدمات آبفا در زمینه تامین آب آشامیدنی بهره می برند که دومیلیون و ۴۰۰هزار نفر را زیر پوشش قرار داده است.

درفشان گفت: ۵۵درصد آب آشامیدنی خوزستان از رودخانه ها برداشت و مابقی از طریق منابع آب زیرزمینی تامین می شود.

وی با بیان این که مردم خوزستان در مصرف آب در فصل گرمای امسال خوب همراهی کردند افزود: میزان مصرف در پیک امسال تا کنون سه درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد دارد.

درفشان به فرسودگی شبکه ها نیز اشاره کرد و افزود: هر چقدر هم مردم در مصرف کنترل کنند از آنجا که شبکه ها فرسوده است هدررفت آب نیز بالاست.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر شش شهر خوزستان تنش آبی دارند و لالی نیز نزدیک به تنش آبی است اما آینده آبی خوزستان با طرح غدیر بهتر خواهد بود.

ایرنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.