معاون استاندار: امروز شرایط به جایی رسیده که برای تامین آب شرب خوزستان هم مشکل داریم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: امروز شرایط به جایی رسیده که برای تامین آب شرب هم مشکل داریم.
احمد سیاحی اظهار کرد: خوزستان با داشتن حوضه​‌های آبی فراوان و پرآب‌ترین استان متاسفانه با مشکل کمبود آب مواجه شده و وجود صنایع و کشاورزی که نیاز به آب دارند این مشکل را بیشتر نمایان‌تر کرده است.
وی افزود: از سوی دیگر نیز ایجاد جو رقابتی در مناطق دیگر کشور و برداشت آب از استان مشکلات آب خوزستان را دو چندان کرده است.
معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کشاورزی انجام شده که به دلیل نبود آب هدر رفته است.
سیاحی ادامه داد: امروز شرایط به جایی رسیده که برای تامین آب شرب هم مشکل داریم و در این راستا به شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستاها هشدار دادیم تا نظارت بیشتری در توزیع آب داشته باشند.
وی با بیان اینکه برای مقابله با این بحران، مدیریت و برنامه ریزی در مصرف ضروری است گفت: به طور کلی زمین​‌هایی که کشت نشوند، به مرور شور ​و دچار تنش​ خواهند شد و علاوه بر این‌ها نخیلات خوزستان نیز امروز به دلیل نبود آب با بحران جدی رو‌به‌رو شده‌اند.
معاون عمرانی استانداری خوزستان اضافه کرد: با توجه قابلیت​‌های آبی که در بالادست وجود دارد، می‌توانیم مقداری از آب مورد نیاز کشاورزی را تامین و برنامه کشت را طوری تنظیم کنیم که کشاورزان حداقل ضرر و خسارت​‌ها را ببینند.
سیاحی در پایان بیان کرد: ​غرامت پرداختی به کشاورزان از طریق صندوق بیمه، خیلی ناچیز است به طوری که فقط هزینه​‌های برق آن‌ها را پوشش می‌دهد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.