استاندار خوزستان: خوزستان سال قبل با هرج‌ومرج مالی مواجه شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: سال قبل یک نوع هرج‌ومرج مالی در دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شد که با مدل تعریف شده امسال، این وضع اصلاح می‌شود.

به گزارش مهر، عبدالحسن مقتدایی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان اظهار کرد:  بعد از طرح‌ریزی مدل توزیع اعتبارات در سال گذشته از سوی استانداری خوزستان، استقبال خوبی از این مدل شد و در سال جاری نیز بر استمرار آن اصرار داریم.

مقتدایی ادامه داد: بدون در نظر گرفتن مدل تجربه‌شده توزیع اعتبارات و لحاظ دادن پیشنهاد‌ها و کاستن نواقص و حل ایرادهای وارد بر آن، نباید برای اعتبارات استان برنامه‌ریزی کرد.

وی پروژه‌های نیمه‌تمام را دغدغه همه دستگاه‌های استان دانست و گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام  یکی از دغدغه‌های دستگاه‌های اجرائی است. باید پالایشی صورت گیرد و پروژه‌های اولویت‌دار با پیشرفت ۸۰ درصد را بررسی و برای تخصیص اعتبار برای تکمیل آنها اقدام کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به تعهدات استان به شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: در رابطه با شهرک‌های کشاورزی تعهداتی داریم که باید آنها را لحاظ قرار داد و در توزیع اعتبارات نیز به این نکته توجه ویژه خواهد شد.

مقتدایی تأکید کرد: در این بین پروژه‌هایی وجود دارند که از جذابیت و نه اهمیت برخوردارند که می‌توانند در این مدل قرار نگیرند و تخصیص اعتبارات به پروژه‌ها مهمتر سوق داده شود.

وی افزود: سه یا چهار دستگاه اجرایی برای مشورت و تعیین اولویت‌ها مشخص می‌شوند که با لحاظ قرار دادن رعایت اولویت‌ها، توجه به پیمانکار، بدهی‌ها و مطالبات طرف خصوصی پروژه‌ها در اجرایی کردن این پیشنهاد‌ها اقداماتی را با نظارت معاونت برنامه‌ریزی استانداری انجام می‌دهند.

استاندار در پایان با اشاره به هرج‌ومرج‌های مالی استان در سال گذشته گفت: در بدو کار مدل توزیع اعتبارات استان، هرج مرج مالی بسیاری به علت عدم اطلاع متولیان و مجریان دستگاه‌ها استانی مشاهده شد که تحت هیچ شرایطی وجود این مشکلات در دستگاه‌ها اجرایی قابل‌قبول نیست.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.