مقتدایی: لزوم استقرار پایگاه‌های ثابت «مبارزه با مواد مخدر» در ورودی‌های استان خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه پنج تا ۶ ورودی در استان وجود دارد لازم است پایگاه​‌های ثابت جهت تبلیغ در زمینه مبارزه با مواد مخدر در این ورودی‌ها نیز استقرار یابند.

عبدالحسن مقتدایی شامگاه شنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان اظهار کرد:​ پس از ارزیابی عوامل و شناسایی ریشه‌های اساسی اعتیاد در نقاط مختلف استان باید تبلیغات مناسبی در این زمینه در جهت کاهش ابتلا به اعتیاد و مبارزه با این پدیده صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه انرژی خود را نباید صرف ارزیابی مسائل با جو عمومی کشور کنیم افزود: لازم است در استان خود، بر درصد فراوانی از عوامل و ریشه‌های اعتیاد بیشتر تمرکز کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: لازم است ریشه‌های اساسی و اصلی اعتیاد در هر نقطه از استان شناسایی و بر رفع این عوامل متمرکز شویم.

مقتدایی ادامه داد: فقر، رفاه غیرمعقول، دوستان بد، محیط بد، ضعف فرهنگی و اختلافات خانوادگی از جمله عواملی است که در جغرافیای استان متفاوت است و در برخی استان‌ها نیز فراز و فرودهایی دارد.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان با وجود ۲۵ پتروشیمی در ماهشهر و شیفت​های کاری پدر خانواده در این صنایع و محیط‌های صنعتی دیگر تاکید کرد: لازم است نوع تبلیغات به گونه‌ای باشد که در یک نگاه، فرد نهایت استفاده بهینه را داشته باشد و البته برای روستاییان نوع تبلیغات و پیام‌ها باید متفاوت باشد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با توجه به اینکه پنج تا ۶ ورودی در استان وجود دارد لازم است پایگاه‌​های ثابت جهت تبلیغ در زمینه مبارزه با مواد مخدر در این ورودی‌ها نیز استقرار یابند.

مقتدایی با اشاره به اینکه تبلیغ باید به شیوه​ای قابل فهم و درک برای هر نقطه از استان طراحی شود افزود: با توجه به اینکه معمولا در پایان هفته مبارزه با مواد مخدر و اتمام برگزاری مانورهای مرتبط با آن، تابلوهای هشدار و تبلیغات مرتبط با اعتیاد جمع‌آوری می‌شوند لازم است تبلیغات به گونه‌​ای دیگر انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است نوع تبلیغات مرتبط با زندگی​ خوابگاهی و همچنین ویژه دانشجویان به طور مستمر انجام بگیرد، گفت: نخستین مکان پس از ورود به دانشگاه، خوابگاه دانشجویی است که فرد با انواع فرهنگ‌ها در این مکان آشنا می‌شود.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.