سه مسیر جدید در خوزستان «چهار خطه» می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب عملیات چهار خطه کردن سه مسیر جدید در این استان خبر داد.

منوچهر رحمانی روز شنبه با اشاره به بازدید میدانی خود از محورهای ارتباطی امیدیه و آغاجاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از این مسیرها حد فاصل پل مشراگه به سمت سه راهی رامهرمز به طول ۱۲کیلومتر است که برای آن ۱۸۰میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برآورد شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مسیرها در محور امیدیه – آغاجاری در امتداد عملیات چهار خطه کردن سه راهی سرانجام ۱ به امیدیه از کیلومتر ۱۳ تا ۱۸ است که در آستانه مناقصه قرار داشته و از کیلومتر شش تا ۱۳آن پیش تر چهار خطه شده است.

رحمانی همچنین گفت: از سمت ورودی امیدیه تا سه راهی آغاجاری هم که ۱۰کیلومتر طول دارد مقرر شده ۲٫۵کیلومتر عملیات چهار بانده کردن از ادامه مسیر به سمت تقاطع آغاجاری آغاز شود.

وی در عین حال گفت: از ورودی آغاجاری به سمت جاده بهبهان – رامهرمز نیز پنج کیلومتر از مسیر تعریض، بهسازی و روکش آسفالت و پل های این مسیر هم تعریض و در بخش هایی هم نیوجرسی نصب می شود.

رحمانی افزود: سه کیلومتر از مسیر نیاز به اصلاح هندسی و اصلاح شیب های طولی دارد که بزودی مطالعات آن انجام و بعد از اصلاح مسیر عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به انسداد مسیر دیلم – آغاجاری به علت نبود ایمنی در محدوده زیدون گفت: مقرر شده با برداشت ریزش ها، تمیز کردن جوی های کناری جاده، نصب موانع نیوجرسی در قسمت هایی و نصب گابیون این محور به طور مجدد زیر بار ترافیک رود.

رحمانی همچنین از آسفالت مسیر داربهاره به سمت دیلم در محدوده روستای شهری کهنه و پس از آن و تعریض و آسفالت هفت کیلومتر از مسیر به سمت دیلم خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: به غیر از محور پل مشراگه به سمت سه راهی رامهرمز مابقی این طرح ها برای مطالعه آماده شده و قرار است بعد از برآورد اعتباری به مناقصه و اجرا گذاشته شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.